Skip to content
Știri locale Teleorman

VIDEO/FOTO UPDATE Accident feroviar în Teleorman. Mașini Ford căzute din tren. Oficial: A fost o tamponare violentă

Captura video

UPDATE 14.45

Un Plan Roșu de Intervenție a fost activat luni dimineață, în jurul orei 04:00, după ce un apel la 112 anunța un accident feroviar în Teleorman.

„În jurul orei 04:00, un apel la 112 anunța un accident feroviar, un tren de călători care a deraiat în județul Teleorman, între Roșiorii de Vede si Măldăeni. Astfel, pentru gestionarea eficientă a evenimentului, a fost activat Planul Roșu de Intervenție, care presupune suplimentarea echipajelor operative, inclusiv a celor medicale la fața locului”, transmite Departamentul pentru Situații de Urgență.

Trenul de marfă deraiat în stația Roșiori Nord transporta vehicule Ford, a anunțat compania. Comunicatul Ford: „Confirmăm că un tren încărcat cu vehicule Ford a fost implicat într-un incident în această dimineață în gara Rosiorii de Vede. În acest moment așteptăm mai multe informații. În conformitate cu politicile noastre, toate vehiculele aflate în tranzit fac obiectul asigurărilor. În prezent, autoritățile derulează investigațiile necesare, pe care le sprijinim împreună cu furnizorul nostru de transport.” Primele verificări ale autorităților arată că cele două trenuri, unul de marfă și unul de călători, s-au ciocnit. În acest moment nu e cunoscută cauza coliziunii. În urma evenimentului feroviar, ultimele 3 vagoane ale trenului de marfă au deraiat, iar unul dintre acestea s-a răsturnat, a transmis ISU Teleorman, potrivit Știrile TVR. Inițial, informațiile despre incident au fost neclare, nici macar comunicatele de la CFR Infrastructură și CFR Călători nu precizau nimic despre un impact intre cele doua garnituri, potrivit TVR.

Aproximativ 280 de oameni erau în trenul de călători. Aceștia au fost transportați cu microbuzele până la gară, iar apoi au fost preluați de un alt tren de călători pentru a ajunge la București. Trenul privat de marfă, încărcat cu autoturisme, avea ca destinație portul Constanța. Potrivit primelor informații, trenul de călători a frânat când a fost activat semnalul de oprire, care urmare a deraierii trenului mărfar aflat în fața sa, dar frânarea nu a fost totală, așa că între cele două trenuri a existat un impact. Laurențiu Dumitru, director al Agenției de investigare feroviare române (AGIFER), a declarat luni la Digi 24 că ”fără nicio discuție, a fost o ajungere din urmă și o tamponare violentă”.

”Un tren de călători, 1822, care circula pe distanța Arad-București Nord, a ajuns din urmă un tren de marfă al operatorului DP Cargo, care era încărcat cu autoturisme Ford, în urma acestei ajungeri din urmă și tamponări violente fiind deraiate ultimele trei vagoane din trenul de marfă. Ceea ce putem să vă spunem este că a existat un semnal care indica roșu – oprire – și a fost depășit, ajungându-se un alt tren din urmă”, a declarat, luni, la Digi 24, Laurențiu Dumitru, director al Agenției de investigare feroviare române (AGIFER) , referindu-se la accidentul din județul Teleorman. Potrivit acestuia, ”fără nicio discuție, a fost o ajungere din urmă și o tamponare violentă”. Agifer cercetează incidentul și urmează a stabili cauzele și mecanismul de producere. Potrivit lui Laurențiu Dumitru expertizele care vor fi realizate în cadrul cercetării ar putea contrazice orice detaliu inițial, iar antepronunțarea este exclusă.

––––

Compania CFR confirmă, luni, că mecanicul trenului de călători implicat în accidentul din judeţul Teleorman a depăşit indicatorul ”Oprire” şi a tamponat ultimul vagon al garniturii de marfă, aflată în mers pentru garare. Compania precizează că traficul în zonăp este în continuare perturbat şi se aşteaptă o macara de mare tonaj pentru ridicarea vagoanelor.

”Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că circulaţia pe raza staţiei CF Roşiori Nord se desfăşoară în continuare doar pe liniile 1,2 şi 3, iar pentru repunerea pe şină a celor două vagoane deraiate şi a vagonului răsturnat, din compunerea trenului privat de marfă, personalul feroviar de specialitate al SRCF CRAIOVA va interveni cu o macara de mare tonaj (125 tone)”, a transmis, luni, CFR.

Potrivit companiei, din primele verificări şi conform informaţiilor preliminare transmise de personalul feroviar aflat la faţa locului, ”mecanicul trenului IR 1822, care urma să intre în staţie la altă linie, a depăşit semnalul de intrare în staţie, care era deja în poziţia OPRIRE (culoarea ROŞIE) şi a tamponat ultimul vagon al garniturii de marfă, aflată în mers pentru garare”.

”Aceste informaţii sunt deja verificate şi analizate de membrii Comisiei de anchetă AGIFER, comisie care va stabili cu exactitate cauzele producerii deraierii trenului privat de marfă. Călătorii din trenul IR 1822 au fost preluaţi de trenul IRN 79, care a sosit în Bucureşti Nord la ora 9.36”, a mai precizat compania.

Potrivit CFR, trenul IR 1822 a fost retras din zona semnalului de intrare al staţiei Roşiori Nord, la ora 11.17, garnitura urmând să circule, fără călători, până la Bucureşti Nord.

”Pentru restabilirea traficului feroviar în condiţii normale pe raza staţiei CF Roşiori Nord, vă informăm că personalul feroviar de specialitate al SRCF Craiova va asigura tot suportul tehnic necesar operatorului de marfă, astfel încât intervenţiile de repunere pe şină a vagoanelor deraiate să se desfăşoare în condiţii de siguranţă şi să fie finalizate în cel mai scurt timp. Reamintim faptul că, deraierea vagoanelor din compunerea trenului privat de marfă a avut loc în cursul acestei dimineţi, la ora 03.54, pe linia 5, din staţia CF Roşiori Nord”, a mai transmis CFR.

Trenul privat de marfă avea în compunere 26 de vagoane încărcate cu autoturisme şi circula în relaţia Craiova – Palas.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *