USR a trecut în opoziție și vorbește despre problemele metroului din București, dar Cătălin Drulă, fostul ministru al transporturilor, a avut un întreg război cu Metrorex și angajații companiei, provocând mai multe tensiuni și blocaje și, nu în ultimul rând, reducând bugetul companiei. Consecințele războiului dintre Cătălin Drulă și angajații Metrorex sunt plătite astăzi de bucureșteni.
Sorin Grindeanu, actualul ministru al transporturilor, acuză că metroul din București are întârzieri pentru că în 2021 nu s-au achitat facturile de mentenanță, după ce Cătălin Drulă nu a vrut să aprobe bugetul companiei. „Este primul an din mulţi ani în care Metrorex nu a avut buget aprobat până la sfârşitul anului. Toate datoriile către firma de mentenanţă, care a dus la o reducere a acelui contract, aia într-un final a dus la o frecvenţă mai scăzută a trenurilor. Sunt facturi din 2021, nu s-au plătit. Ştiţi cât era suma la finalul anului 2021 către firma care asigură mentenanţa? De aproape 200 de milioane”, a declarat Sorin Grindeanu, potrivit news.ro.
Cătălin Drulă a ținut blocat bugetul Metrorex pentru că nu voia să majoreze salariile angajaților. Instanța a decis că mărirea salariilor era legală, iar Drulă a pierdut încă un război cu sindicatul. Fostul ministru USR-ist a avut o mare problemă cu salariile angajaților metroului, acuzând că s-ar plăti prea mult pentru cheltuielile cu personalul. Drulă a uitat să precizeze că în ultimii ani a crescut numărul angajaților Metrorex, deoarece s-a deschis o nouă linie de metrou și, de asemenea, salariile din România au crescut anual, atât salariul minim, cât și salariul mediu.
Cătălin Drulă l-a pus la conducerea Metrorex pe Ștefan Paraschiv, care a ajuns celebru pentru că dărâma magazinele cu ranga. Fostul ministru USR-ist se plângea că mai mulți consilieri ai directorului Metrorex aveau salarii foarte mari, dar nu a redus numărul consilierilor, nici salariile celor din conducerea metroului, continuându-și războiul cu sindicatul și mecanicii de tren. „Doar un exemplu, consilierii directorului Metrorex câștigă dublu față de cât câștigă consilierii de ministru. Da, asta e situația. 9500 de lei în mână”, spunea Drulă, în iunie 2021.
Cum a pus Drulă „ranga” pe Metrorex
Angajații de la Metrorex au decis, în martie 2021, să organizeze un protest spontan și au blocat circulația metroului. În loc să discute cu angajații, Drulă a preferat să le ceară forțelor de ordine să intervină în forță pentru a elibera metroul. Arestarea angajaților ar fi făcut imposibilă reluarea transportului cu metroul, deoarece nu ar mai fi fost suficienți muncitori pentru a pune în funcțiune tot sistemul de infrastructură din subteran.

Sursa foto: Facebook/ Cătălin Drulă
Cătălin Drulă a dat ordine să fie demolate toate magazinele construite la metrou. Spațiile respective nu a fost refolosite sau închiriate altor companii, iar Drulă a încercat să atragă capital electoral cu acest scandal. Din închirierea acelor spații, Metrorex încasa 25% din chirie, iar 75% din bani ajungeau la o firmă deținută de sindicaliști. Banii pe care Metrorex i-a pierdut din aceste contracte nu au fost suplimentați din alte surse.
Metrorex a traversat o perioadă dificilă în 2021, pentru că fostul ministru Drulă s-a ambiționat să lase compania la limita supraviețuirii. În vara lui 2021, văzând că e aproape de un dezastru, Metrorex a luat decizia de a mări tarifele de călătorie.
Investiții blocate de Drulă
Cătălin Drulă, pe vremea când era ministru al transporturilor, a blocat proiectul pentru magistrala M6 către Aeroportul Otopeni. USR-istul a blocat acest proiect care lega capitala de cel mai mare aeroport din țară, iar România risca să piardă 1,4 miliarde de lei finanțare de la Agenția Japoneză de Cooperare Internațională. Proiectul pentru magistrala M6 a fost deblocat în octombrie 2021, după ce USR a ieșit de la guvernare. În 2022, Metrorex a semnat și primele contracte pentru proiectarea și execuția lucrărilor pentru magistrala M6. Banii pentru această investiție vin din fonduri europene nerambursabile, pe care țara noastră risca să-i piardă dacă USR rămânea la conducerea Ministerului Transporturilor.

Sursa foto: Facebook/Metrorex
Tot după ieșirea USR din Guvern, lucrurile au început să se miște mai repede și pentru magistrala M5. În octombrie 2021, Guvernul semna contractul de proiectare pentru secțiunea Eroilor-Piața Iancului, iar tot procesul de proiectare va dura 24 de luni.
Problemele metroului bucureștean existau și în 2021, când mai multe trenuri aveau întârzieri sau apăreau diferite defecțiuni la linia ferată. Lipsa investițiilor și lipsa unui buget pentru mentenanță a făcut imposibilă rezolvarea acelor probleme, care în 2022 s-au agravat și mai multe trenuri au înregistrat mari întârzieri. Problemele cu mentenanța trenurilor au fost ascunse de Cătălin Drulă, profitând de numeroasele scandaluri pe care le-a provocat pe scena politică.

Dacă vreți să distrugeți două Aeroporturi cu o singură lovitură , luați lumină de la Planul ( Criminal al )lui Drulă . Distrugerea infrastructurii de transport a călătorilor (Transport în comun terestru sufocat de nr uriaș de autovehicole de pe DN 1 și un tren pierdut în timp și spațiu prin periferiile abandonate ale Bucureștiului ) către cele două Aeroporturi este pe placul concurenței din jurul țării și duce la sabotarea Dezvoltătrii Regionale și Naționale a României .
Linia de Metrou M 6 pănă la Aeroportul Henri Coandă va face posibilă reducerea numărului de autoturisme care sufocă Transportul de călători și in București prin asigurarea unor parcări de secol 21 în afara Capitalei .