Charley Ottley, cunoscutul ziarist britanic care a realizat documentarele Wild Carpathia și Flavours of Romania, a ieșit pe rețelele de socializare cu șase noi variante de logo de țară.
„Este timpul să renunțăm la frunză și să explorăm noi direcții creative”, a scris acesta.
Logo-ul creat de Ottley aduce în prim-plan toate simbolurile definitorii ale țării noastre – de la steagul dacic la tricolor.

Ottley a păstrat frunza ca pe un punct la „i”-ul din cuvântul „România” și a imaginat norii în culorile tricolorului nostru. A stilizat „R”-ul din România în steagul dacic și, pentru că mulți i-au cerut-o, a renunțat la spicul de grâu care, pentru românii mai în vârstă, înseamnă logo-ul PCR.
Ottley a explicat pe larg importanța cuvintelor alese de el pentru slogan – „The wild corner of Europe”. Pentru Ottley, țara noastră și-a păstrat frumusețea frustă dată de natura diversă și bogată, un lucru rar întâlnit în lume și în Europa.
De aici – accentul pe cuvintele „wild” și „corner”.
„Este important să înțelegem că străinii nu percep cuvintele „wild” sau „corner” ca fiind negative. „Wild” implică natura și biodiversitatea, în timp ce „corner” sugerează un loc mai puțin vizitat, mai misterios și neexplorat, aspecte pe care le oferă destinația noastră turistică. Este adevărat că nu putem folosi expresia „inima sălbatică”, deoarece geografic nu suntem așa și ar putea stârni râsul celorlalți. Totuși, suntem o țară care ascunde locuri fascinante, așa că trebuie să găsim un mod potrivit de a le evidenția în logo-ul nostru”, a scris Ottley.
De altfel, jurnalistul britanic consideră că acest logo trebuie să se adreseze mai ales turiștilor străini – de aceea și preferința pentru limba engleză:

„Este esențial să ne amintim că acest logo este destinat în primul rând turiștilor străini. Turismul ar trebui să fie una dintre cele mai importante surse de venit pentru țara noastră, chiar dacă nu mai avem un Minister al Turismului independent, ceea ce mă deprimă profund. Scopul logo-ului turistic este de a stârni interesul și curiozitatea oamenilor, de a-i determina să facă clic pe un link, să se oprească la un stand sau să ia o broșură. Este un instrument care trebuie să provoace imaginație și să creeze interes pentru țara pe care o reprezintă”.
În aceeași postare, Ottley și-a exprimat dezmăgirea că ministerul Turismului nu mai este o instituție de sine-stătătoare.
Preocupările sale pentru țara noastră, cele două documentare extrem de bine primite de public și entuziasmul pur pe care-l manifestă pentru țara noastră l-au făcut pe Ottley să fie considerat un adevărat ambasador al României.
