Skip to content
Puterea Știrilor Video

Cine are de pierdut din ascensiunea Pro România în sondaje. Remus Ștefureac: Este principiul vaselor comunicante

Twitter

Invitat în studioul „Puterea Știrilor”, sociologul Remus Ștefureac, director INSCOP Research, a analizat ascensiunea partidului condus de Victor Ponta, Pro România, la 10% în sondaje.

„Chiar mi se pare mai interesantă evoluția Pro România, decât evoluția Alianței USR Plus, din multe motive. Ei au avut la alegerile europarlamentare, dacă e să luăm acest reper, în jur de 6%, un scor bun pentru un partid nou, fără îndoială. După alegerile europarlamentare, având o echipă interesantă, cu doi foști prim-miniștri, un fost comisar european, doamna Corina Crețu, cu domnul Mihai Tudose, cu domnul Ponta, deci o listă puternică, a reușit să obțină aceste rezultate.

După alegerile europarlamentare, dacă vă aduceți aminte, Pro România a intrat într-o zonă un pic mai confuză, care a culminat cu plecări și conflicte spectaculoase, dacă e să vorbim de cel dintre cei doi foști premieri, liderul Pro România, Victor Ponta, și Mihai Tudose. După aceste conflicte, Pro România scăzut destul de puternic, lucru pe care l-am remarcat și noi în sondajele noastre, însă ulterior se pare că cel puțin această perioadă de pandemie, de izolare, le-a prins cumva bine, a declarat Remus Ștefureac.

Sociologul Remus Ștefureac spune că pot fi mai multe explicații, una dintre ele fiind legată de bazinul votanților de centru-stânga în care se află și Partidul Social Democrat, dar o altă explicație ține și de cât de activi și de credibili au fost liderii politici pentru acea parte a electoratului.

„În acest caz, Victor Ponta a fost și este extrem de activ, îl vedem în continuare pe toate canalele emițând mesaje, criticând, preluând portavocea opoziției. Făcând acest lucru și neavând foarte multe voci credibile ale opoziției, evident că Pro România are de câștigat.

Dacă ne uităm în clasamentul încrederii liderilor politici, Victor Ponta se află foarte sus, scor aproape dublu față de oricare alt lider PSD, cu excepția Gabrielei Firea. Prin urmare este un partid mic într-adevăr, dar cu un lider care are tracțiune, acționează ca o locomotivă și, repet, pentru acest bazin al votanților de centru-stânga, mesajul este credibil, convingător și așa se explică această creștere importantă pentru Pro România. Practic, dacă ne raportăm la scorul pe care l-a obținut la alegerile europarlamentare, în cazul Pro România discutăm de o creștere în jur de 50%. O creștere foarte mare pentru un partid mic care a trecut prin aceste convulsii care îl aduseseră la un moment dat în jurul procentului de 5%, sau chiar sub acest procent”, a precizat sociologul.

Remus Ștefureac a adăugat că, având în vedere cele două mari bazine de votanți din România, de centru-dreapta și centru-stânga, care funcționează ca un transfer de voturi identic cu principiul vaselor comunicante, există posibilitatea să vedem o scădere a voturilor pentru PSD și o creștere pentru Pro România.

„Eu cred că alegerile și cele locale și cele parlamentare vor fi câștigate în primul rând în funcție de capacitatea fiecărui partid de a propune lideri credibili, oameni noi, de a demonstra că oamenii pe care îi propun să ne conducă destinele merită într-adevăr acest lucru. Prin urmare chiar și PSD, cu toate problemele prin care a trecut și dificultățile prin care trece și în prezent, dacă va reuși rapid o reformă a resursei sale umane poate să obțină un scor surprinzător. Dacă nu va reuși acest lucru și va reuși Pro România să aducă oameni noi, evident că va putea obține un scor mai mare și să putem vedea, de ce nu, un raport de unu la doi între PSD și Pro România, sau poate și mai spectaculos.

Cred că va depinde foarte mult de capacitatea fiecărui partid de a promova în contextul acestor alegeri, de a selecta resursă umană, capabilă, competentă și credibilă. E valabil și pentru Partidul Național Liberal, care poate confirma în alegeri acest scor la care se situează acum, între 35-40 %, sau dimpotrivă poate coborî, dacă nu va veni și cu oameni noi, credibili, competenți și capabili să convingă electoratul. Același lucru e valabil și în cazul Alianței USR Plus”, a completat directorul INSCOP Research, la ”Puterea Știrilor”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *