Skip to content
Politică

Conflict de interese la Ministerul Transporturilor: ONG-ul lui Drulă îi spune ministrului Drulă ce să facă cu metroul până la aeroport

Inquam Photos / Ilona Andrei

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, se folosește de ONG-ul al cărui fondator este, Pro Infrastructura, pentru a-și argumenta intenția de a renunța la construirea liniei de metrou M6, Băneasa-Otopeni. Drulă susține că tronsonul M6 nu este ”fezabil economic”, motiv pentru care ar abandona proiectul în favoarea continuării liniei M5, de la Eroilor la Universitate și spre Piața Iancului și Pantelimon.

Declarațiile ministrului i-au înfuriat, însă, pe japonezii de la Padeco, angajați de Metrorex să supervizeze proiectul metroului până la aeroport. De altfel, dacă se renunță la acest proiect, România ar putea pierde și bani și credibilitate. Mai exact, s-ar putea pierde 1,4 miliarde de lei puși la dispoziția României cu ani în urmă de Agenţia Japoneză de Cooperare Internaţională tocmai pentru a lega Capitala de cea mai mare poartă aeriană a țării printr-o linie de metrou.

„Este un împrumut dedicat acestui proiect și care nu poate fi transferat către alte proiecte. Ne exprimăm preocuparea că orice altă întârziere sau anularea a Acordului de împrumut nu va implica doar costuri pentru România, ci va avea impact asupra relației cu Japonia”, avertizează cei de la Padeco într-o scrisoare care a ajuns și pe masa șefului de la Transporturi.

Conflictul de interese

Problema ministrului Drulă este că apelează chiar la ONG-ul fondat de Drulă pentru a-și susține argumentele. Astfel, într-un articol foarte binevoitor cu intențiile ministrului de a renunța la M6, Cătălin Drulă este sprijinit chiar de Pro Infrastructura, o asociație non-guvernamentală fondată chiar de el.

„Dincolo de discuțiile personale „eu vreau M5” sau „eu vreau M6”, cred că e foarte ușor se ne uităm cu toții ce a spus finanțatorul care ne dă bani pentru toate proiectele majore de infrastructură de transport – Comisia Europeană. Or finanțatorul spune că de la Băneasa încolo sunt niște probleme majore – nu ai densitate și nu ai trafic care să justifice costul de aproape 100 de milioane de euro pe kilometru. Doi la mână, M6 ar ajunge la Aeroport la terminalul actual, dar noul terminal se face mai în est și nu există nici o sincronizare cu acest proiect”, a declarat directorul executiv de la Pro Infrastructura, Ionuț Ciurea.

„Ceea ce spune Comisia Europeană, indirect, este că Studiul de Fezabilitate nu se pupă cu realitatea, nu cred în el. Adică Studiul de fezabilitate de la Băneasa la Otopeni e făcut ca „să iasă”. De aici și refuzul UE de a finanța acest sector. Sperăm că într-un final autoritățile să înțeleagă că nu e o prioritate acum legarea de la Băneasa la Otopeni.

Am zis dintotdeauna să înțelegem mesajul finanțatorului (n.r. Comisia Europeană) care ne-a spus că nu e ok (n.r. continuarea M6) și să luăm tot efortul acesta administrativ și financiar și să-l direcționăm către altceva, către M5, către M4, către orice altceva din zone dense care e mai important decât M6 la Aeroport. Cred că cea mai importantă linie acum ar fi M5.2 – continuarea de la Eroilor la Piața Iancului pentru că legi atâtea linii între ele”, a mai spus Ionuț Ciurea.

Secretar de stat de la Pro Infrastructura

La scurt timp după ce a preluat mandatul de ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă l-a numit în funcția de secretar de stat pe Horațiu Cosma, care vine chiar de la ONG-ul lui Drulă, Pro Infrastructura.

„Horațiu s-a alăturat Asociației Pro Infrastructură în 2014, apoi în 2016 a activat în calitate de consilier în Cancelaria premierului Dacian Cioloș și în ultimii 4 ani, a fost consilier parlamentar cu atribuții legate de comisia de Transporturi din 2017”, și-a prezentat ministrul noul membru al echipei.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *