Deși Croația a trecut de la 1 ianuarie la euro, magazinele continuă să accepte la plată vechea monedă (kuna) și dau restul în euro. Prețurile sunt afișate în ambele monede, iar pe bonurile de cumpărături sunt trecute achizițiile și în kuna și în euro, scrie Hotnews.
Comercianții spun că nu au fost făcute rotunjiri de preț, însă unii clienți susțin că o cafea care ar fi trebuit să coste 1,39 euro se vinde cu 1,4 euro, iar alții vorbesc de rotunjiri mai consistente ale unor prețuri.
Mai mult, ministrul Economiei, Davor Filipović, spune că lanțurile de retail încearcă să înșele cetățenii.
Văzând creșterile de prețuri, Filipović a chemat la raport reprezentanții lanțurilor de retail. „Inflația este în prezent de 13,5%. Comercianții ridică prețurile și încearcă să înșele cetățenii. Nu le va merge”, a spus Filipović după întâlnire.
„Ceea ce le-am spus lanțurilor de retail și, de asemenea, le spun tuturor celor care vor încerca să folosească această situație de trecere la euro pentru a stoarce bani de la cetățeni, este că asemenea tentative nu vor funcționa. I-am întrebat cum este posibil ca prețurile la carburanți să scadă fără ca nimeni să reducă prețul la pompă. Nimeni nu mi-a răspuns la această întrebare”, a spus Filipović.
