Skip to content
Politică

DOCUMENT Deputatul PSD Ilie Toma, interpelare parlamentară: Se pune presiune pe angajaţii Poştei Române, prin distribuirea a 4 milioane de carduri de ajutoare la energie

posta romana facebook

Poșta Română merge din scandal în scandal, iar directorul general provizoriu, Valentin Ștefan, se încurcă în explicații, când vine vorba de achizițiile, la limita legislației, pentru tehnica necesară poștașilor ca să încaseze facturile la energie cu cardurile de energie.

De exemplu, în emisiunea Ancăi Alexandrescu, de la Realitatea Plus, „Culisele statului paralel”, unde a demonstrat că nu prea știe ce se întâmplă în compania de aproape 23.000 de angajați, mandată de Guvernul României să implementeze programul de 4 miliarde de lei de la Uniunea Europeană, de care beneficiază 2,8 milioane de locuințe, după cum declara, în luna ianuarie, ministrul investițiilor și proiectelor europene, Marcel Boloș.

Situația explozivă din Poștă, acuzele publice ale propriilor angajați, nemulțumiți de presiunile și conducerea haotică a lui Valentin Ștefan, apelurile poștașilor la susținere din partea parlamentarilor, l-au determinat pe deputatul PSD Hunedoara, Ilie Toma, să adreseze o interpelare ministrului cercetării, inovării și digitalizării, Sebastian Burduja.

În interpelarea sa, deputatul Ilie Toma afirmă:

Cardurile de încasare a ajutoarelor pentru plata energiei vor fi emise și distribuite de Compania Națională Poșta Română, procedură demarată și aflată în curs de desfășurare.
Este clar că Poșta Română a fost implicată în acest demers pentru faptul că deține o rețea extinsă de oficii poștale, mai ales în mediul rural și românii sunt familiarizați cu serviciile Poștei Române.

Conform datelor oficiale, CN Poşta Română S.A. deține o rețea de peste 5500 de subunități poștale, din care peste 700 în mediul urban și peste 4800 în mediul rural. Dacă e să ne raportăm la cifre, în continuare, există 970 de subunități poștale informatizate din care peste 750 sunt incluse în VPN (rețea virtuală privată), iar acest fapt permite efectuarea de operațiuni informatice.
Revenind la cardurile cu ajutoarele pentru energie, prin Poșta Română se vor realiza și plățile facturilor de energie și se menționează că acest fapt se va face prin mandat poștal începând cu data de 1 martie 2023.

Se pune astfel o mare presiune pe angajații Companiei Naționale Poşta Română S.A. care trebuie să distribuie peste 4 milioane de carduri cu ajutoare pentru plata energiei și să încaseze ulterior și milioane de facturi.

La nivel global, toți operatorii economici, fie că vorbim de companii de stat sau private, sunt într-un puternic proces de adaptare la noua realitate digitală care pune accent tot mai puternic pe comunicare electronică și servicii digitale. Aceste două componente scurtează timpii de răspuns la solicitări, debirocratizează serviciile, asigură accesul la serviciile prestate pentru cât mai multe persoane și elimină barierele de spațiu, fiind accesate din orice loc.

Investițiile în tehnologizarea și digitalizarea serviciilor Poștei Române chiar dacă sunt demarate nu par să țină pasul cu nevoile actuale și timpul nu curge în favoarea acestei instituții.
La data de 22 septembrie 2022, a fost lansată Invitația de participare la selecție ofertant servicii de imprimare pe plic, anvelopare a trimiterilor poștale, servicii de pregătire documente, scanare și stocare documente. Această invitație este dovada clară a neputinței și a eșecului în administrarea companiei. Sub semnătura directorului general, Florin Valentin Stefan, aflăm cu toții că „…subscrisa CNPR nu deține capacități tehnice care să permită furnizarea în nume propriu a unor servicii din caietul de sarcini (cele enunțate mai sus) este luată ipoteza depunerii în cadrul procedurii de achiziție sus-menționate a unei oferte cu CNPR în calitate de Leader de Asociere. Adică, Poșta Română, nu are capacitatea tehnică și nici resursa umană pentru a presta servicii poștale complete.

Procesul de modernizare al CN Poșta Română S.A. care are ca scop final creșterea calității serviciilor către clienți, prin debirocratizare, automatizare și retehnologizare a început cu înlocuirea vechilor directori cu alți directori fapt care nu rezolvă problemele Poștei Române. Angajații, salariile, condițiile de lucru, flota auto, dotarea cu echipamente informatice, creșterea calității serviciilor pentru clienți și multe altele nu par a fi o prioritate fapt care este resimțit de cei care folosesc serviciile Poștei Române. Înlocuirea directorilor cu alți directori, da.

Toate aceste lucruri l-au determinat pe deputatul Ilie Toma să adreseze ministrului Burduja o serie de întrebări legate de procesul de digitalizare și modernizare a Poștei Române:

Punctual, care sunt obiectivele strategiei de digitalizare, automatizare și dezvoltare a Companiei Naționale „Poșta Română” S.A. și tot punctual care sunt obiectivele îndeplinite?
– Care este orizontul de timp estimat până la digitalizarea integrală a CN Poşta Română S.A.?
– Detaliat pe capitole, care sunt investițiile ce urmează a se realiza în cadrul CN Poșta Română S.A. și termenele asumate?
– Care este numărul necesar de salariați la nivelul CNPR, inclusiv în zona de curierat și câți sunt în prezent?
– Câte sedii în care se desfășoară activități poștale vor fi renovate pe parcursul anului 2023, care sunt acestea și câte urmează a fi închise sau deschise?

Solicit răspuns verbal şi în scris.

Poștași români, cei care duc greul acestui program al cardurilor de energie, vor fi foarte interesați de răspunsul ministrului Burduja la această interpelare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *