Patronii celor două firme care administrau spațiile comerciale de pe aeroportul Otopeni, Cătălin Lăscuț (Millenium Pro Design SRL) și Saadeh Hardan (Dnata Catering, fosta Alpha Rocas SA), au devenit în ultimele zile personajele cheie dintr-o anchetă a DNA în legătură cu sumele colosale care să plăteau pentru prelungirea unor contracte. În anchetă apar nume referințe la nume grele din politica românească, precum Rareș Bogdan sau Sorin Grindeanu. PS News continuă serie dezvăluirilor din acest dosar și vă prezintă discuțiile purtate de Ivan George Alexandru, fost director general și director comercial al CNAB și Saadeh Hardan în data de 11 ianuarie 2022.
În cadrul discuțiilor purtate de cei doi apare pentru prima dată numele ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu. Discuțiile lansate de fostul director general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, Ivan George Alexandru sunt în sensul prelungirii contractului pe care cele două firme administrate de Hardan și Lăscuț (Millenium Pro Design SRL și Dnata Catering) le are cu CNAB sau în vederea unei noi asocieri. Este menționat pentru prima dată numele lui Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor căruia afaceristul Cristian Bălan Dumitru trebuie să îi livreze soluția găsită de Ivan George Alexandru. Acesta din urmă spune că banii se vor da de Saadeh Hardan doar dacă se prelungește contractul, adică doar după acel moment. Nu se indică însă o sumă concretă de bani. Ivan îi menționează martorului că este nevoie de o simplă aprobare din partea ministrului Grindeanu și îi garantează acestuia că se va rezolva problema prelungirii.
Ivan îi cere interlocutorului discreție și îi spune că trebuie să se întâmple ce se discută dacă el și Bălan își fac treaba, întrucât influența e „mult mai sus decât îți poți tu imagina! Și știi ce pot io, și știi unde…”. Ivan îi indică lui Hardan că odată bătută palma, angajamentul trebuie respectat, referindu-se la suma bani. Ivan spune de asemenea că vrea să găsească un personaj maleabil pentru funcția de director general, astfel încât el să poată controla totul din umbră.














Din conținutul acestor discuții rezultă faptul că Ivan îl sprijinea pe Bălan în ceea ce privește demersul acestuia din urmă de a obține prelungirea contractelor cu CNAB, precum și pretențiile financiare. De asemenea, rezultă faptul că Ivan, angajat la momentul respectiv la CNAB, considera aportul său drept esențial pentru reușita discuțiilor pe care Bălan urma să le poarte. Ivan trebuia să ofere soluția pe partea de corespondență oficială care ar fi trebuit să se poarte între CNAB și cele două firme, astfel încât această soluție să fie comunicată de Bălan către ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, iar toată această așa zisă „negociere” să fie percepută ca fiind una legală și firească.
Amintim că prin amploarea și încrengăturile sale (în afacere erau implicate importante instituții ale statului român, așa cum vedem, de pildă Ministerul Transporturilor condus de Sorin Grindeanu), ancheta DNA privind mita pentru spațiile comerciale din aeroporturi, are potențialul de a se transforma într-unul dintre cele mai mari dosare de corupție din istoria post-decembristă a României, alături de alte scandaluri de corupție răsunătoare precum dosarul fraudelor IT.
