Socoteala primarului general al Capitalei Gabriela Firea nu se potriveşte cu cea din teatrele din Bucureşti. Citiţi mai jos în ce fel presa are gratuitate şi nu prea.
Pe 31 octombrie 2016, CGMB aproba propunerea edilului PSD ca jurnaliştii, pe bază de legitimaţie, să aibă acces gratuit la „programele/proiectele instituţiilor/serviciilor publice de cultură de interes local din subordinea Consiliului General al Municipiului Bucureşti”, precum şi la „parcările publice de utilitate generală de pe teritoriul Municipiului Bucureşti” (detalii AICI).
Reporterul PSnews.ro a vrut să se convingă pe teren, aşa că a dat o raită pe la Teatrul Nottara (pe bd.) şi Teatrul Bulandra (atât la Sala Toma Caragiu – de la Grădina Icoanei -, cât şi la Sala Liviu Ciulei – la Izvor). La Grădina Icoanei, răspunsul a venit prompt („Da, se poate, oricând doriţi”), însă la Izvor a existat o nuanţă: se poate numai în limita locurilor disponibile şi cu rezervare în fiecare luni de la ora 11:00 (a se vedea filmarea de mai jos).
La Nottara, în schimb, am găsit o situaţie ceva mai ciudată: doamna de la casa de bilete nu ştia sigur, aşa că a telefonat la direcţia de marketing a teatrului. Nici domnul de la telefon nu ştia precis ce şi cum, iar colegii îi erau în şedinţă, aşa că ne-a rugat să lăsăm nişte date de contact. Câteva ore mai târziu ne-a venit pe mail răspunsul, care dădea de înţeles că este necesar un parteneriat între PSnews.ro şi Teatrul Nottara:
„Pe baza unui acord de parteneriat dintre Teatrul „Nottara” şi instituţia mass-media al cărui angajat sunteţi, vom introduce datele dvs. de contact în baza noastră de date, pentru a vă trimite invitaţii la premierele teatrului. De asemenea, în limita locurilor disponibile, veţi putea participa şi la spectacolele din repertoriul curent, în cazul în care veţi dori să realizaţi materiale despre acestea”.
Iată aşadar că primarul Firea a uitat să precizeze în textul propunerii aprobate în toamna anului trecut de către Consiliul General faptul că presa are gratuitate la teatre în măsura locurilor disponibile şi pe bază de rezervare, uneori fiind necesar chiar şi un parteneriat media.
