Mai are vreo șansă învățământul românesc? Vedeți mai jos ce a uitat să ne spună Liviu Pop, ministrul Educației Naționale.
S-ar părea că ministrul Educației, Liviu Pop pregătește o adevărată revoluție în domeniul învățământului, însă la o privire mai atentă nu prea e nimic revoluționar în măsurile acestuia. Concret, Ministerul Educaţiei Naţionale şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei au lansat, recent, o primă etapă a procesului de consultare publică privind planurile-cadru pentru învăţământul liceal, filiera teoretică, prin prezentarea a trei variante, scrie Ediția de Dimineață.
Prima variantă propusă de Ministerului Educației Naționale este cea mai apropiată de actualele planuri-cadru de învăţământ aflate în vigoare, dar echilibrează alocările la nivel de arii/discipline. A doua propune modificări mai ample faţă de actualele planuri-cadru de învăţământ aflate în vigoare, prin alocarea unui număr de ore diferit pe arii/discipline. În fine: ultimul scenariu acordă o mai mare putere de decizie şcolilor în definirea parcursului educaţional al elevilor, fiind indicat un număr minim-maxim de ore în cazul disciplinelor din Curriculum.
Citiți mai multe AICI – inclusiv cifre și contraargumente la ideile lui Liviu Pop.
