Skip to content
București

Măsurile lui Firea agită spiritele. Transportatorii se opun dispeceratului de taxi

Metropotam

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) a transmis, luni, într-un comunicat de presă, că se opune înfiinţării unui dispecerat comun de taxi gestionat de primăria Capitalei, proiect care ar însemna o formă de naţionalizare a afacerilor private care funcţionează legal.

CITIȚI ȘI: Firea, măsură inedită. Vrea propria firmă de taxi a Capitalei

 „Înfiinţarea unui dispecerat comun nu este oportună pentru taximetriştii din Bucureşti şi nici nu va rezolva problema pirateriei, aşa cum se pretinde. Este doar o formă de naţionalizare a afacerilor noastre private, care va genera haos pe piaţa în care activăm şi va scoate în şomaj circa 1200 de angajaţi ai dispeceratelor”, se arată în comunicatul COTAR, citat de news.ro.

În prezent, marile companii de taximetrie au dispecerate proprii, iar mulţi clienţi pot comanda taxiuri prin diverse aplicaţii gratuite, ce pot fi instalate pe smartphone.

„Cum să faci un dispecerat şi să mă obligi să mă duc acolo? Naţionalizează afacerile noastre. Din raportul de specialitate care ne-a fost prezentat nu reiese aşa ceva. Nu se poate face un dispecerat prin care să ne impui să fim acolo în mod obligatoriu. Nu înţelegem ce înseamnă „obligatoriu, dar nu exclusiv”, pentru că odată înfiinţat acest dispecerat, noi vom fi nevoiţi să ne desfiinţăm dispeceratele şi să dăm afară oamenii”, a declarat preşedintele COTAR, Vasile Ştefănescu.

Reprezentanţii companiilor de taximetrie din Bucureşti au cerut sprijinul Primăriei Capitalei pentru a se rezolva problema concurenţei neloiale pe care o fac firmele neautorizate, problemă la care Primăria nu a venit cu o soluţie, acuză patronatul din transporturi.

„În loc să se găsească o soluţie de eliminare a acestor operatori neautorizaţi şi a concurenţei neloiale, PMB a venit cu o propunere care ar falimenta companiile private care funcţionează corect. În acest moment, companiile private de taxi au propriile aplicaţii pe care le plătesc şi nu primesc subvenţii de ninciun fel, deci nu sunt abonate la banii din bugetul primăriei. În schimb, crearea unui dispecerat al PMB ar presupune un efort financiar suplimentar din banii bucureştenilor, care nici nu este justificat, nici nu este legal”, mai arată comunicatul.

În prezent, companiile private de taximetrie gestionează în Bucureşti 37 de dispecerate care funcţionează legal, cu circa 1200 de angajaţi.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *