Skip to content
Politică

Ministrul Energiei vine cu noi precizări: ce trebuie să facă românii care au primit facturi prea mari la energie

Virgil Popescu Facebook

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a declarat miercuri, după şedinţa de Guvern, că toate măsurile privind schemele de ajutor a consumatorilor afectaţi de scumpirea energiei vor fi adoptate într-o şedinţă de Guvern de săptămâna viitoare. Popescu a precizat că toţi cei care au întocmit facturi greşite „au obligaţia să le storneze şi să le refacă”. ”Vom aduce imposibilitatea debranşării nu doar pentru consumatorii vulnerabili, cum e prin legea 259”, a adăugat Popescu.

Avem o serie de măsuri în lucru pe care vrem să le adoptăm săptămâna viitoare. Mă refer la toate măsurile deja anunţate, cele privind reducerea TVA de la 19 la 5%, la schemele de sprijin care vor fi aplicate de la 1 aprilie pentru toţi consumatorii casnici, la scheme de ajutor pentru IMM-uri şi mai multe industrii precum cea alimentară, vom lua măsuri de sprijinire şi a altor industrii.

Vom lua măsuri ferme şi faţă de furnizorii care nu au întocmit facturile corespunzător, vom introduce neperceperea de penalităţi şi imposibilitatea debranşării   Venim cu un pachet de măsuri care vor ajuta românii să treacă peste această perioadă de volatilitate a preţurilor”, a spus ministrul.

Toţi cei care au întocmit facturi greşite au obligaţia să le storneze şi să le refacă. Toţi furnizorii  vor fi obligaţi, cu amendă, să le storneze”, a adăugat Popescu.

Ce a mai declarat ministrul:

– Vom lua măsuri ferme şi faţă de furnizorii care nu au întocmit facturile corespunzător, vom introduce neperceperea de penalităţi şi imposibilitatea debranşării

– Venim cu un pachet de măsuri care vor ajuta românii să treacă peste această perioadă de volatilitate a preţurilor

– Furnizorii abia au emis facturile, penalităţile se pun la 30 de zile, deci nu le vor penaliza

– Sunt 2 sancţiuni, una pe linia ANPC şi una pe linia ANRE. Ne gândim să punem şi în legea plafonării, suplimentar, o amendă ca procent din cifra de afaceri. Nu vorbim de o factură, două, trei, vorbim de milioane de facturi.

În completare, purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Cărbunaru, a spus:

– Clienţii nemulţumiţi trebuie să se adreseze furnizorilor. Dacă răspunsul nu elucidează problema, se pot adresa ANRE.

– Premierul Nicolae Ciucă a afirmat că a cerut ANPC să intensifice controalele. Sunt 2 pachete de măsuri, unul privind plafonarea preţurilor şi cel de-al doilea legat de verificarea modului în care se respectă plafonarea   – premierul a spus că toţi consumatorii se pot adresa tuturor instituţiilor pe linie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *