Mitsubishi pare să urmeze exemplul negativ oferit de Volkswagen în urm cu câteva luni. Producătorul auto nipon a admis că a manipulat datele privind emisiile când a pus presiune asupra anvelopelor, în timpul testelor, pentru ca modelele să arate mai eficiente din punct de vedere al consumului, informează romanaitv.net.
Datele au fost descoperite în timpul unei investigații interne a companiei și au fost raportate Ministerului Transporturilor de la Tokyo. Conform declarației companiei, manipularea implică 625.000 de mașini, inclusiv cele furnizate producătorului auto nipon Nissan Motor. Problema a fost descoperită de Nissan și cele două companii discută nivelul compensațiilor.
Renault și Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deține 44,3% din acțiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acțiunile Renault.
În septembrie 2015, Agenția pentru Protecția Mediului din SUA (EPA) a acuzat VW că a instalat un soft care permitea mașinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu și în timpul operațiunilor normale. VW a recunoscut că a utilizat softul care a permis ca nivelul emisiilor unui număr de 580.000 de vehicule diesel fabricate din 2009 să fie de 40 de ori mai ridicat decât cel permis, conform standardelor legale din SUA.
