Vestea bună a semnării unui contract între Primăria Oradea și firma care furnizează platforma informatică destinată administrării asociațiilor de proprietari a fost primită cu entuziasm de majoritatea celor 50 de administratori de asociații.
Vice-primarul Mircea Mălan a explicat astăzi că deja au fost achiziționate primele 50 de licențe de utilizare a softului prin care se vor digitaliza asociațiile de proprietari din Oradea.
Astfel, programul va ajuta atât la gestionarea cheltuielilor, cât și la consultarea tuturor datelor de către utilizatori și realizarea plății online a facturilor, conform ziardeoradea.ro
Locatarii de la blocuri vor putea să-și plătească întreținerea și online. Totodată, toate informațiile despre situația plăților către asociație vor putea fi verificate online de către proprietarii din cadrul asociației.
Accesul în sistem, se face pe bază de utilizator şi parolă, iar accesul la funcţiunile sistemului se face pe baza de roluri alocate utilizatorului respectiv (administrator, preşedinte, cenzor, proprietar, personal Primăria Municipiului Oradea).
Prețul unei licențe pentru o asociație de proprietari este de 98 lei/an, fără TVA, însă aceasta va fi pusă la dispoziția asociațiilor de proprietari, în mod gratuit, pe o perioadă de 4 ani.
„Firma a acceptat să îşi asume contractual obligaţia de a introduce în program toate datele asociaţiilor. Oameni specializaţi vor prelua toate informaţiile de la administratori şi îi vor învăţa cum să folosească programul. După introducerea datelor în calculator, toate calculele se vor face automat după lege și vor ușura munca administratorilor, iar în plus orădenii își vor putea consulta și plăti facturile online. Acest soft va avea inclusiv un modul dedicat municipalităţii, astfel încât, la reclamaţia orădenilor, angajaţii Biroului Asociaţii de Proprietari din cadrul Primăriei vor putea verifica online corectitudinea modului în care au fost împărţite cheltuielile la nivel de asociaţie şi vor putea lua măsurile care se impun”, a declarat viceprimarul Mircea Mălan.
