Skip to content
Politică

Radu Tudor inventariază greșelile fatale ale lui Ponta și PSD

Într-o postare pe blogul personal, jurnalistul Radu Tudor a făcut o scurtă analiză privind greșelile care au făcut ca Ponta să piardă președinția României și de ce a câștigat Klaus Iohannis.

Astfel, Radu Tudor transmite că cele mai mari greșeli făcut de PSD au fost neglijarea internetului, au încălcat angajamentele din 2012 cu care USL a câștigat, electoratul imbatranit al PSD, legitim si corect ca oricare, a fost invins de un vot tinar, mai radical, gata sa preia sloganuri si sa iasa in strada, în realitate, PSD e cu 10 ani in urma, acolo unde l-a lasat Adrian Nastase, din punct de vedere al conectarii la realitatile societatii, in special pe publicul tânar 18-49 ani, PSD a involuat, nu a evoluat fata de 2004,  fara multe din numele grele ce au probleme judiciare, PSD a dovedit slabit si incoerent, abordarea paguboasa a temelor “Iohannis nu e ortodox” si “Iohannis nu are copii si nu e implinit ca familist” au fost greselile mari in campania PSD.

„Am incercat sa fac o analiza cat mai completa a rezultatului prezidentialelor de anul acesta. Sper sa aveti rabdare sa cititi tot. Sunt ganduri telegrafice, unele ceva mai detaliate.

In primul, multi nelegitimi vor fi legitimati prin victoria lui Iohannis.
Rezultatul este o lectie usturatoare pentru un PSD anchilozat si uitat undeva in timp.
Au neglijat, printre altele, internetul. Am zis de cateva ori la Antena 3 in ultimele doua saptamini : multimedia. Facebook, bloguri, pagini de net, mailuri, tot ce inseamna comunicare/imagine pentru orice om tinar din ziua de azi.
Ponta si PSD au incalcat grav angajamentelor 2012 cu care USL a castigat imens.
Subiectele cele mai dureroase in care cei revoltati s-au simtit inselati : Rosia Montana si gazele de sist. Ponta a facut exact pe dos decat a promis in campania din 2012.
Dezamagirea s-a transformat in ura si vot masiv contra.
Au fost supusi cei din diaspora si utilizatorii de internet unei ample operatiuni de manipulare? Greu de spus la diferenta asta – 1.000.000 voturi in plus pentru Iohannis. Nu cred ca au fost toti hipnotizati in masa.
Iohannis, care nu e o lumina, a batut o vedeta poltica si media, pe Victor Ponta, premier in functie, avand butoane serioase.
Ponta a spus : “sa taca toti din PSD”. Eu spun ca e nevoie de o perioada in care PSD sa stea cu capul in pamint. Putina smerenie nu strica nici pentru cei care au sustinut o cauza perdanta.
Da, cu siguranta, cei 5 milioane ca au votat cu Ponta trebuie si ei reprezentati in decizia politica.
Am spus-o si in noaptea turului doi : Ponta a pierdut 2,4 milioane din cei 7.4 milioane de la referendum cu atitudine complice si ezitanta fata de Basescu si abuzurile acestuia.
Ruperea PDL de Basescu (la perdeluta si tot ce a urmat), sincera sau nu, a contat si ea in victoria la turul doi. Sunt convins ca exista votanti Iohannis care sunt anti-Basescu.
Vasile Blaga inregistreaza doua mari victorii pentru el, ca om politic : impotriva lui Basescu si a Udrei lui falimentare si asupra lui Victor Ponta, marele adversar din partea opusa.
Personal cred ca votul masiv pe 16 noiembrie a fost al celor care la mineriada din Iunie 1990 aveau 16 17 18 19 20 de ani. Au razbunat prin vot politic toate frustrarile simtite atunci si baltirea ne-occidentala din perioada 1990-1996. Eu cred ca ruptura anti-Iliescu din Piata Universitati se simte si azi. Si produce efecte.
Dupa 24 de ani , ruptura de atunci intre pro si contra Iliescu, pro si contra FSN, pro si contra PSD este inca foarte bine valorificata de cei care sunt preocupati sa transforme aceste idei in motiv de furie si intentie de vot.
Electoratul imbatranit al PSD, legitim si corect ca oricare, a fost invins de un vot tinar, mai radical, gata sa preia sloganuri si sa iasa in strada.
PSD este condus doar pe hartie de un tanar. Ponta are 42 de ani. Nu se vede asta deloc in mentalitatea partidului, in actiunile complet lipsite de modernitate. In realitate, PSD e cu 10 ani in urma, acolo unde l-a lasat Adrian Nastase in devalmasie doctrinara si organizatorica generata de eliminarea lui din partid.
Din punct de vedere al conectarii la realitatile societatii, in special pe publicul tinar 18-49 ani, PSD a involuat, nu a evoluat fata de 2004.
Daca acest electorat anti-PSD, anti-Ponta, pro-Iohannis este dezmagit curind si se fac abuzuri fata de oameni, institutii si mai ales asupra libertatii de exprimare, rapid protestul se va indreapta spre ei.
Fara multe din numele grele ce au probleme judiciare, PSD a dovedit slabit si incoerent. Asta s-a urmarit prin retinerea, arestarea sau condamnarea unor lideri locali si centrali. Pe langa efectul devastator de imagine, combustibil masiv pentru activistii anti-PSD on line.
Se vede si acum in PSD : preocuparea pentru viitoarea conducere a partidului in dauna concentrarii pe efortul serios de campanie la centru a fost paguboasa.

Mai cred ca abordarea paguboasa a temelor “Iohannis nu e ortodox” si “Iohannis nu are copii si nu e implinit ca familist” au fost greselile mari in campania PSD”, scris Radu Tudor pe blogul său personal.

Totodată Radu Tudor afirmă că „PSD a facut mult mai putine mitinguri prin tara, ACL a reusit sa-si apropie mai mult oamenii in mod direct, prin mitinguri in fief-urile din Ardeal, Banat, Bucuresti” și că „povestea cu plimbarea primarilor de la un partid la altul prin ordonanta de urgenta a fost perceputa oribil, dupa ce chiar Ponta spusese ca “traseismul este cancerul politicii romanesti”.

Referitor la tabăra lui Iohannis, Radu Tudor scrie că el crede ca va fi o problema serioasa de imagine ca Vasile Blaga sa fie presedintele PNL. 

„ACL a functionat dupa mecanismele PDL. Sub comanda lui Boc, partidul a dat chix in 2012 din cauza numelui Basescu, compromisurilor in legatura cu numele si identitatea partidului, dar si cu masurile nepopulare si aroganta implementarii austeritatii, abuzurile si autoritarismul nedemocratic emanat de la Cotroceni.

Mecanismele PDL de campanie – agentie de publicitate, principii serioase de marketing politic, utilizarea mijloacelor moderne de comunicare si convingere a electoratului, prietenia cu cei prezenti zilnic in mediul virtual, platirea chiar a unor activisti sau conexarea cu interesele unor ONG-uri bine finantate din exterior, axarea pe convingerile oamenilor. In 2014,toate acestea se dovedesc la fel de puternice precum forta primarilor de a mobiliza si obtine voturi de partid. Ba chiar mai puternice as zice.
Diferenta cea mare cred ca au facut-o echipele de campanie, nu in mod obligatoriu diferenta de valoare dintre candidati”, mai transmite Radu Tudor pe blogul său personal.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *