Skip to content
Societate

Raport îngrijorător despre alfabetizarea elevilor români. Doar 11% se încadrează în categoria „funcțional”

Inquam Photos / George Călin

Gradul de literație pentru elevii din România din clasele primare și gimnaziale este foarte scăzut, doar 11% întețeleg în întregime ceea ce citesc, informează Antena 3.

42% dintre elevi sunt analfabeți nefuncționali

Un raport național de literație identifică faptul că 42% dintre elevii cu vârstele cuprinse între 6 și 14 ani se plasează în zona cu „grad nefuncțional”, 47% sunt în zona „minim funcțional” și doar un procent de 11% se află în categoria „funcțional”.

După finalizarea a două cicluri școlare, elevii înregistrează o scădere a nivelului de nefuncționalitate cu 4% și o creștere a nivelului de funcționalitate cu doar 1%, potrivit raportului.

Fetele sunt mai funcționale decât băieții

Fetele au performanțe mai bune decât băieții, iar gradul de nefuncționalitate în rândul fetelor este de 40%, în comparație cu 44%, cât se înregistrează în rândul băieților.

Și la gradul de funcționalitate, fetele sunt cu 4% în fața băieților.

La ultima ediție de anul trecut, în Raportul Național de Literație s-a observat faptul că elevii nefuncționali din clasele 1-8 nu înțeleg ceea ce citesc, nu pot argumenta cu ipoteze și concluzii, nu pot face asemănări și diferențe între personaje și nu pot clasa realitatea într-un context general.

Acest document a fost realizat de platforma Brio teste standardizate pentru elevi alături de șapte organizații nonprofit specializate în domeniul educației.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *