Producția de automobile din Europa a scăzut în mod sistematic în ultimii cinci ani, chiar înainte de declanșarea pandemiei de coronavirus, astfel că impactul acestei crize și a celei de semiconductori au adâncit un declin al acestei industrii.
Un raport analizat de Profit.ro indică locul și impactul acestui declin asupra industriei auto din România, care a rămas însă una dintre cele mai stabile de pe continent. România a fost în 2021, al doilea an de pandemie și de criză a semiconductorilor, a șaptea țară din punct de vedere al producției de autovehicule, la un nivel aproape egal cu cel al Ungariei, fiind depășită doar de marile țări producătoare, Germania, Franța, Cehia și Slovacia, (devenite o forță a industriei, împreună) și Italia.
Practic, vorbim despre trei țări cu tradiție în construcția de automobile, precum și despre două țări foste comuniste (cândva o singură țară) care au știut să atragă investiții masive grație poziției centrale pe continent. Cu un volum de 407.443 de autoturisme fabricate în 2021, România a depășit chiar și Polonia, care are și producție de vehicule comerciale, dar și de autobuze.
În același timp, datele ACEA analizate de Profit.ro arată că România are a patra cea mai mare forță de muncă din industria auto, aproape 180.000 de persoane care lucrează direct în producția de autovehicule, la care se adaugă aproximativ 30% în plus din activitățile indirecte care susțin producția auto.
Citește articolul integral AICI.
