Skip to content
Politică

Șerban Nicolae, reacție furtunoasă după mutarea lui Iohannis: Un episod meschin! EXCLUSIV

psnews.ro

Senatorul Șerban Nicolae – liderul grupului PSD din camera parlamentară superioară – a oferit miercuri o reacție furtunoasă pentru PSnews.ro la anunțul președintelui Klaus Iohannis privind sesizarea Curții Constituționale și a Comisiei de la Veneția cu privire la legile justiției.

CITIȚI ȘI: UPDATE Legile justiției: Iohannis îi dă pe PSD-iști pe mâna CCR și a Comisiei de la Veneția

Pentru început, șeful senatorilor social-democrați l-a contrazis pe Klaus Iohannis cu privire la ritmul în care proiectele de acte normative au trecut prin Legislativ.

„Mai întâi, am constatat că a spus câteva inexactități (ca să fiu elegant și să nu spun: «minciuni»). Vă dau un exemplu: a spus că în Parlament legile justiției au fost adoptate într-o săptămână, apoi c-a fost nevoie de patru luni și trei decizii ale Curții Constituționale ca să se constate nu știu ce nereguli. Nici vorbă de așa ceva! În primul rând, faptul că la CCR au fost termene foarte lungi nu înseamnă c-au avut loc dezbateri sau deliberări pe tot parcursul acesta. Iar în al doilea rând (și poate cel mai important): în Parlament legile justiției n-au fost adoptate într-o săptămână – cu atât mai mult cu cât au parcurs de două ori procedura parlamentară (Camera Deputaților-Senat), de fiecare dată cu raport în comisia specială comună. Deci, pornind de la aceste inexactități (falsuri, ca să fiu în ton cu casele), președintele trage niște concluzii absolut absurde – și anume: că ar fi ceva grav în neregulă cu aceste legi și că ar fi dovada politizării justiției și a afectării independenței actului de justiție”, a punctat Nicolae.

În continuare, Șerban Nicolae a calificat spusele șefului statului drept „niște atitudini absolut aberante, nedemne pentru funcția pe care o ocupă, absolut insultătoare”, parlamentarul jurist atrăgând atenția că legea fundamentală a României nu prevede implicarea vreunei autorități străine în exercitarea suveranității naționale.

Tot domnul Iohannis manifestă niște atitudini absolut aberante – din punctul meu de vedere -, nedemne pentru funcția pe care o ocupă, absolut insultătoare. Nicăieri în Constituția României procedura de legiferare nu permite implicarea altei autorități, oricât de onorabilă și de bine intenționată ar fi această autoritate solicitată. În Constituția României scrie că suveranitatea aparține poporului român, care o exercită prin intermediul reprezentanților săi aleși – respectiv prin intermediul Parlamentului, care este unica autoritate legiuitoare a țării (tot Constituția spune asta) – și că nicio persoană nu poate exercita suveranitatea în nume propriu.

Domnul Iohannis a inventat două aberații. Una: că în procedura de legiferare trebuie implicată în mod obligatoriu și o altă autoritate, una cu caracter de extraneitate (adică din afara țării) – o comisie respectabilă, absolut onorabilă, căreia îi datorăm un sprijin consistent la elaborarea Constituției din 1991 și la revizuirea din 2003, dar care nu face parte dintre autoritățile prezente în procesul legislativ. Iar a doua aberație de fapt ascunde un abuz absolut incalificabil: acela de a-i spune Curții Constituționale ca, după ce primește sesizarea pe care domnia sa o depune, să nu facă nimic – să stea, s-o țină la sertar și să aștepte punctul de vedere al Comisiei de la Veneția. Din punctul meu de vedere, așa ceva înseamnă, practic, o tranzacționare, o politizare a suveranității naționale, un joc personal absolut nedemn pentru o persoană care ocupă funcția de președinte și un gest incalificabil.

Sper totuși că judecătorii Curții Constituționale nu se vor lăsa intimidați, nu vor accepta o asemenea aberație procedurală, nu vor accepta o abdicare de la exercitarea suveranității de stat de către autoritățile legitime ale poporului român și că, în general, acesta va rămâne doar un episod mic, meschin, urât – exact ca acela care l-a inițiat, a detaliat parlamentarul PSD-ist.

Întrebat dacă în acest context există șanse pentru suspendarea președintelui, senatorul jurist a dat de înțeles că nu, întrucât un astfel de demers nu ar face decât să îi servească lui Klaus Iohannis ca armă de auto-victimizare.

E foarte posibil ca toate aceste gesturi absurde ale domnului Iohannis să vizeze și o asemenea victimizare, să determine o reacție de protecție constituțională din partea Parlamentului (mergând inclusiv până la suspendare și la un referendum de demitere), din dorința de a recapitaliza sprijin electoral, din postura de victimă a adversarilor politici. Bănuiesc că-și dorește și un asemenea lucru – n-am toate elementele -, dar este altminteri absurd tot acest comportament prin care președintele României (al României; nu al PNL, nu al Grupului Etnic German, nu al Forumului Democrat German și nu al Comisiei de la Veneția, ci al României) lansează atacuri violente și nedemne către Partidul Social Democrat.

La urma-urmei, putem accepta că suntem adversari politici. Am avut un contracandidat pe care l-a învins în alegeri, promițând că va face câte-n lună și în stele din funcția de președinte al României, dar, în afară de obsesia pentru a-și menține casele luate prin fals și pentru vacanțe, n-am văzut altă preocupare majoră – nici măcar pentru desecretizarea acelor protocoale abuzive, prin care justiția a fost în mod concret și real subordonată serviciilor de informații și unor lideri politici și militari ai României”, a încheiat Șerban Nicolae.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *