Skip to content
Justitie

Stenograme din dosarul Otopeni. Ce procente din vânzări erau oferite drept mită directorului CNAB și legătura unui secretar de stat din Ministerul Transporturilor: „Mîndrescu taie și spânzură”

DNA Facebook/DNA

Patronii celor două firme care administrau spațiile comerciale de pe aeroportul Otopeni, Cătălin Lăscuț (Millenium Pro Design SRL) și Saadeh Hardan (Dnata Catering, fosta Alpha Rocas SA), au devenit în ultimele zile personajele cheie dintr-o anchetă a DNA în legătură cu sumele colosale care să plăteau pentru prelungirea unor contracte. În anchetă apar nume referințe la nume grele din politica românească, precum Rareș Bogdan. De asemenea implicat este și directorul Companiei Naționale de Aeroporturi, cel care ar fi ținta mitei. PS News vă prezintă astăzi discuțiile Cătălin Lăscuț și Saadeh Hardan în data de 29 decembrie 2021.

În prima parte a convorbirilor, Saadeh Hardan îi comunică lui Cătălin Lăscuț că în Consiliul de Administrație al CNAB s-a decis organizarea unei licitații pentru atribuirea spațiilor comerciale, cu referire la cele operate de Millenium și Dnata. Saadeh Hardan îi spune lui Cătălin Lăscuț că Dnata a încercat să negocieze cu CNAB, oferind 30% din venituri, dar CNAB a refuzat.

 

Tot în data de 29 decembrie 2021 a mai avut loc o discuție între Saadeh Hardan și Cătălin Lăscuț pe această temă. Cătălin Lăscuț îi comunică lui Saadeh Hardan că pe 17 ianuarie 2022 vor fi schimbați toți membri din Consiliul de Administrație, iar la scurt timp va fi schimbat inclusiv directorul general al CNAB. Saadeh Hardan îi spune lui Lăscuț că, din informațiile sale, un secretar de stat din Ministerul Transporturilor, este vorba despre Bogdan-Stelian Mîndrescu, este cel care „taie și spânzură” la nivelul Ministerului, iar Lăscuț spune că acesta nu poate trece peste deciziile ministrului. Cei doi discută de asemenea despre un așa-numit „Marius” care ar putea deveni director general al CNAB, iar Lăscuț spune că această persoană nu are experiența necesară pentru a ocupa acest post și nu a fost în cărți pentru postul respectiv.

 

Stenogramele din acest dosar anchetat de DNA arată gradul de corupție de la nivelul Companiei Naționale de Aeroporturi. Mai mult decât atât, prin încrengăturile care ies la iveală se pare că instituții importante ale statului român, precum Ministerul Transporturilor, dar și figuri politice actuale erau implicate în afacerile de milioane de euro. În stenogramele apar nume grele din politică – liderul PSD Marcel Ciolacu, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, europarlamentarii Mihai Tudose și Rareș Bogdan și potențiali viitori miniștri ai transporturilor. Toți sunt pomeniți ori vehiculați de cei implicați drept decidenții care ar putea ajuta la prelungirea unor înțelegeri comerciale cu miză de zeci de milioane de euro, care le-ar fi deschis celor implicați calea pentru prelungirea, cu până la 10 ani, a unor contracte comerciale cu aeroportul de stat. Numai că DNA a intrat pe fir, pentru că înțelegerea trebuia parafată după o licitație publică care ar fi fost fraudată. De menționat este că niciunul dintre politicienii ale căror nume apar în stenograme nu e interceptat, cel puțin nu conform documentelor de punere sub acuzare.

Prin amploarea, dosarul de mită privind spațiile comerciale din aeroporturi, are potențialul de a se transforma într-unul dintre cele mai mari dosare de corupție din istoria post-decembristă a României, alături de alte scandaluri de corupție răsunătoare precum dosarul fraudelor IT.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *