Alexandru Iftimie, un român de 39 de ani, care s-a stabilit în Marea Britanie în urmă cu șapte ani, a dat în judecată aplicația de ride-sharing Uber la Curtea Comercială de Apel de la Amsterdam, după ce a fost avertizat că va fi concediat, deoarece a schimbat traseul unor curse.
Instanța i-a dat dreptate și a stabilit că șoferii au dreptul să primească mai multe informații despre deciziile automatizate care se iau în privința lor, relatează The Guardian.
Când a sunat la linia de asistență pentru șoferi Uber pentru a înțelege de ce a fost avertizat, a fost o experiență frustrantă. Problema părea să fie că a luat un traseu neașteptat, deși el insistă că nu a taxat clientul suplimentar pentru acest lucru.
„Îți poți imagina cât de greu a fost să explic unui operator Uber – nu știu unde era – că tunelul Blackwall a fost închis în timpul unei călătorii și că a trebuit să fac un ocol lung?” .
Nu a reușit să obțină o explicație fără echivoc a motivului pentru care a fost semnalat drept „șofer fraudulos” de către sistemele Uber.
„În acel moment, principala mea preocupare era: „Este singura mea sursă de venit, există o pandemie afară, este o izolare. Dacă pierd asta, atunci ce se întâmplă?
„Într-o companie normală, ai avea un departament de HR și acest tip de problemă poate fi rezolvată într-un fel sau altul – nu neapărat în favoarea ta, dar ai avea o echipă specializată”, adaugă el.
Cu ajutorul sindicatului său, App Drivers and Couriers Union, a continuat să solicite datele deținute de Uber despre el; dar ceea ce s-a întors la lăsat puțin mai înțelept cu privire la ceea ce trebuia să fi făcut greșit.
Cu ajutorul Worker Info Exchange și al sindicatului său, Iftimie a urmărit Uber – și o altă aplicație de transport partajat pentru care a lucrat, Ola – până la curtea de apel din Amsterdam, unde se află sediul central european al Uber.
