Skip to content
Politică

USR a cheltuit peste 500.000 de lei în 3 luni pentru promovarea lui Drulă: 1.000 de euro/zi din bani publici pentru postări pe Facebook

Inquam Photos / George Călin

„USR a plătit 500.000 de lei în trei luni pentru promovarea pe Facebook a lui Cătălin Drulă”, scria G4Media într-un articol publicat marți și pe care ulterior l-a șters. Potrivit textului acum dispărut, „pagina oficială a lui Cătălin Drulă a promovat în ultimele zile invitații în platouri TV și subiecte legate de PNRR sau rotativa guvernamentală” și a cheltuit 100.000 de euro pentru asta. Pe locul doi în acest top s-ar află liderul PSD Marcel Ciolacu, cu o sumă de aproape patru ori mai mică, 130.000 de lei în ultimele trei luni, mai arăta sursa citată.

Situația a fost remarcată cu ironie și de jurnalistul Victor Ciutacu. „Lu Tapalabă i-a murit la intrare. Întâi a dat semne de rectitudine. Și a dezvăluit că useriștii au cheltuit, de la buget, peste 1.000 euro/zi ca să-l promoveze pe nefericitul de Drulă. După aia, într-un acces de demnitate, a șters infamia. Întrebarea e de unde a sunat telefonul, de la Drulă pentru renegocierea contractului sau de la Ambasada SUA pentru a-i aminti cine plătește masa și școala copilului?”, a scris Ciutacu pe pagina sa de Facebook.

USR, 5 milioane de lei pentru propagandă

În 2022, USR a primit subvenții de 45 de milioane de lei, din care a cheltuit pentru presă și propagandă în jur de 5 milioane lei.

Cele mai mari sume au plecat de la USR către firma Zenvertising SRL, care oferă, potrivit partidului, „servicii de management campanii digitale Facebook și Google și dezvoltare landing page-uri”. Valoarea totală a contractului a fost anul trecut de 3,6 milioane de lei (peste 700.000 de euro). Firma este condusă de Bogdan Șuică, cel care încasează bani și ca PFA.

Contractul cu Zenvertising este cel mai mare plătit de la sediul central al USR. Serviciile creație rebranding USR au revenit firmei Continental Services SRL care a încasat pentru serviciile prestate aproape 6.000 de euro. Crearea site-ului stoppensiispeciale a mai costat partidul 1.300 de euro și a fost realizată de Soulbrothers. La finalul lunii decembrie, partidul a plătit Inbox Marketing SRL 600.000 de lei la capitolul cheltuieli privind organizare de activități cu caracter politic. Firma este specializată în distribuția de materiale publicitare (pliante, flyere) direct în cutiile poștale.

Captura ecran google
Captura ecran google

 

Captură ecran g4media
Captură ecran g4media

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *