Vrei să devii procurorul-șef al Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism (DIICOT)? Ministerul Justiţiei a lansat procedura de selecţie pentru acest post.
Cererile de înscriere pentru această funcție pot fi depuse până în 7 mai inclusiv, rezultatul urmând să fie anunţat în 14 mai pe site-ul MJ, în condiţiile în care mandatul acualului şef al instituţiei, Daniel Horodniceanu, expiră pe 19 mai, informează News.ro. Amintim că același Horodniceanu a cerut revenirea la conducerea DIICOT Iași după încheierea mandatului de la centru, iar solicitarea i-a fost aprobată pe 6 martie de către Consiliul Superior al Magistraturii (CSM).
Cererile de participare la selecţie vor fi însoţite de: dovada îndeplinirii condiţiilor de vechime prevăzute de lege; declaraţie pe proprie răspundere din care să rezulte că nu au făcut parte din serviciile de informaţii înainte de 1990 şi nici nu au colaborat cu acestea, precum şi o declaraţie de interese care se actualizează anual sau în termen de 15 zile de la apariţia unei schimbări sau de la data la care judecătorul a luat cunoştinţă despre aceasta; un proiect managerial de cel mult 30 de pagini cu anexe de cel mult 10 pagini, privind exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere pentru care participă la selecţie, care se depune atât pe suport hârtie, cât şi în format electronic, pe suport specific; un curriculum vitae al procurorului, conform modelului comun european; minim 10 lucrări întocmite de procuror în compartimentele în care şi-a desfăşurat activitatea, în ultimii 5 ani; ultimul raport de evaluare a activităţii profesionale a procurorului participant la selecţie; orice alte înscrisuri relevante.
Lista procurorilor care îndeplinesc condiţiile legale de participare la selecţie şi programarea interviurilor se vor afişa la sediul Ministerului Justiţiei şi se vor publica pe pagina de internet a acestuia, la data de 8.05.2018.
Procurorii participanţi la selecţie vor susţine, în perioada 9.05.2018- 11.05.2018, un interviu cu ministrul Justiţiei.
În cadrul interviului ministrul Justiţiei este sprijinit de secretarii de stat din Ministerul Justiţiei.
Rezultatele selecţiei se vor afişa la sediul Ministerului Justiţiei şi se vor publica pe pagina Internet a acestuia, la data de 14.05.2018.
Propunerea/Propunerile ministrului justiţiei va fi/vor fi înaintate Consiliului Superior al Magistraturii – Secţia pentru procurori, în vederea obţinerii avizului acestei instituţii. Ulterior obţinerii avizului Consiliului Superior al Magistraturii, ministrul Justiţiei înaintează propunerea Preşedintelui României, în vederea numirii în funcţia de conducere.
Calendarul aprobat va putea suferi modificări în funcţie de numărul procurorilor înscrişi.
