Skip to content
Politică

Cătălin Drulă, pretendent la funcția de președinte USRPLUS. De ce are șanse mari să-l pună în umbră pe Dan Barna

Inquam Photos / George Călin

Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, poate intra în cursa pentru funcția de președinte USRPLUS în cazul în care Dan Barna va fi nevoit să facă un pas în spate în urma scandalului DLAF-DNA. Dan Barna a fost reclamat la DNA pentru „posibila săvârșire a unor fapte penale”.

Astfel, șansele lui Dan Barna se reduc foarte mult înainte de viitorul Congres care va decide noua conducere USRPLUS. Partidul este divizat între două mari tabere – USR și PLUS – dar conflictele se aprind de fiecare dată în rândul useriștilor, care nu de puține ori l-au criticat pe Dan Barna. Dacian Cioloș ar putea avea și el un rival în Vlad Voiculescu, dar momentan nimic nu pare să-l împiedice pe fostul premier.

Dan Barna ar putea fi forțat, de tabăra care mereu l-a contrazis, să facă un spat în spate și să nu candideze la funcția de președinte USRPLUS atât timp cât există suspiciuni de natură penală. Scandalul DLAF-DNA îi poate determina pe membrii USRPLUS să nu-l voteze pe Barna, fiindu-le teamă că nu peste mult timp, președintele partidului ar putea avea dosar penal la DNA.

CITIȚI ȘI: Grave probleme pentru Dan Barna: reclamat de DLAF la DNA, vicepremierul este suspectat de fraude cu fonduri UE

Cătălin Drulă ar putea fi soluția salvatoare pentru USR și chiar poate reuși să convingă oameni din PLUS să-l susțină. Cătălin Drulă este, în acest moment, politicianul USR cu cea mai mare vizibilitate pe scena politică. Dacă Dan Barna se face remarcat prin scandaluri, Drulă reușește să se implice în negocierile privind PNRR și să accelereze construcția de autostrăzi prin fonduri europene. În cazul în care România va putea investi 27% din PNRR în autostrăzi, așa cum se aude de la Bruxelles, atunci ministrul Transporturilor va avea o victorie importantă pe scena politică.

Cătălin Drulă a inițiat și conflictul cu sindicatele de la metrou, reușind să dărâme magazinele care nu mai aveau contracte de închiriere. Deși conflictul nu s-a stins, Drulă a ajuns în atenția opiniei publice și acțiunile lui au fost apreciate inclusiv de oameni din PNL. Orice luptă cu sindicatele este mereu aplaudată de electoratul de dreapta.

Ministrul Transporturilor a intrat în conflict și cu premierul Florin Cîțu, după demiterea lui Vlad Voiculescu, caracterizându-l ca fiind „zombie politic”.

(…) guvernarea nu stă într-un singur om și că atunci când arunci în aer totul cu un gest de imaturitate – eu am cinci ani de experiență politică, nu am 20 sau 30, suficient să-mi dau seama că ești un zombie politic în acel moment”, a fost declarația lui Drulă referitoare la Cîțu.

Premierul a fost nevoit să uite caracterizarea făcută de Drulă și nu a răspuns la acest atac, dar useristul le-a arătat celor din PLUS că e pregătit să lupte și cu PNL, dacă va fi nevoie, ceea ce nu poate decât să satisfacă dorința de răzbunare a taberei Vlad Voiculescu.

Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, are o ascensiune rapidă pe scena politică din România și în doar câteva luni a reușit să se implice în bătălii importante, care l-au ajutat să-și îmbunătățească imaginea. Dacă va dori să profite de problemele lui Dan Barna, atunci are șanse să intre în competiție pentru funcția de președinte USRPLUS. Poate fi un adversar dificil și pentru Dacian Cioloș, care vrea să conducă partidul de la Bruxelles și a fugit de responsabilitățile politice din România. USRPLUS are nevoie de un președinte care este mereu în România și poate interveni imediat în cazul unui conflict politic la Guvern sau Parlament.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *