Ai fost incompetent la construit drumuri? Nu-i nimic: statul te mai aduce la ciolan. Vedeți mai jos despre ce firme este vorba și când au gafat ele.
Câteva companii care au încurcat în trecut CNADNR și CFR vor acum să construiască autostrada Pitești – Sibiu. Ele au primit deja oferte pentru cele mai ușoare secțiuni din șoseaua de viteză. Printre cei care au depus oferte pentru construcția secțiunilor 1 și 5 se află și societăți românești sau străine care au avut contracte reziliate sau finalizate cu mari întârzieri, scrie România Liberă.
Ultimele loturi din zonele de câmpie și de deal ale A1, autostrada care va lega Constanța de Nădlac, au în sfârșit pețitori, iar în perioada următoare vor fi desemnați constructorii care să se apuce de treabă. Evident, după ce vor fi soluționate nelipsitele contestații.
Vineri după-amiază s-a încheiat perioada în care puteau fi depuse oferte pentru proiectarea și execuția secțiunii 5 a autostrăzii Pitești-Sibiu, cuprinsă între Curtea de Argeș și Pitești (km 92+600 – 122+950). Pentru aceasta (situată într-o zonă deluroasă), cu o valoare estimată, fără TVA, de 1,83 miliarde lei, au fost depuse opt oferte.
Alături de obișnuiți ai construcțiilor de autostrăzi în România, cum ar fi italienii de la Astaldi, Tirrena Scavi sau Impresa Pizzarotti, pe lista doritorilor apar și unii regi români ai asfaltului, cum ar fi Spedition UMB, a lui Dorinel Umbrărescu, Tehnostrade, Vega ‚93, a lui Corneliu Istrate, sau Construcții Erbașu.
Dar și o surpriză, respectiv China Railway 14th Bureau Group Co Ltd. Și mai atrage atenția și oferta înaintată de Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA (o firmă specializată în conducte de apă, care acum vrea să construiască autostrăzi).
Impresa Pizzarotti are la activ un contract reziliat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR / fosta CNADNR), cel pentru pătrunderea în București a autostrăzii spre Ploiești, iar Vega ‘93 a finalizat abia săptămâna trecută modernizarea unui tronson din Centura Capitalei, pe care ar fi trebuit să se circule pe patru benzi încă de la începutul anului.
În plus, companiile chineze nu au reușit până acum să-și adjudece decât un singur contract pentru construcția de autostrăzi pe fonduri europene, în Polonia, dar nici acesta nu a fost dus la bun sfârșit. Pur și simplu, chinezii nu au reușit să respecte normele europene privind securitatea muncii.
Cât despre Astaldi, nici companiei italiene nu-i lipsesc din palmares întârzierile la finalizarea proiectelor de infrastructură în România. Proiectul care a mâncat ani de zile nervii românilor și care a fost întârziat de Astaldi este cel al modernizării Magistralei de cale ferată București-Constanța, tronsonul Fundulea-Fetești.
În vreme ce pe celălalt tronson austriecii de la Swietelsky au lucrat automatizat, cu un tren special care schimba din mers șinele, traversele și piatra spartă, italienii de la Astaldi munceau ca acum 100 de ani, cu târnăcopul. Din această cauză punerea în funcțiune a tronsonului modernizat a întârziat semnificativ, iar românii care se duceau la mare au fost nevoiți nu de puține ori să admire Bărăganul pe geamul trenului care staționa în câmp.
Durata contractului este de zece ani, din care un an perioada de proiectare, patru ani execuția lucrărilor și cinci luni perioada de garanție. Secțiunea 5 este amplasată în județul Argeș, are o lungime de 30,35 km, iar traseul acesteia va începe în zona localităţii Curtea de Argeș și va continua paralel cu râul Argeș, până la actuala centură a Piteștiului.
Citiți mai multe AICI.
