Barometrul vizibilității miniștrilor este un instrument care măsoară periodic cât de activi, din punct de vedere al PR-ului politic, sunt miniștri din Guvernul României. Topul se schimbă periodic, însă există câteva constante: unii miniștri nu reușesc aproape niciodată să se claseze în vârful barometrului. Aceștia sunt miniștri „fantomă”, cei despre care abia auzim în presă, care au puține declarații publice și despre care adesea uităm că există.
Florin Spătaru, ministrul Economiei

Unul dintre acești miniștri este Florin Spătaru, cel care deține portofoliul economiei. În mod paradoxal, acesta este unul dintre cei mai puțini vizibili politicieni din România. Cu toate că de cel puțin un an de zile, România se confruntă cu o adevărată criză economică, inflația fiind la cote alarmante, Florin Spătaru vine rar în fața publicului pentru a oferi explicații. De cele mai multe ori, PR-ul politic pe această temă cade în sarcina ministrului Finanțelor, Adrian Câciu.
De aproape doi ani de zile, de când Spătaru a preluat portofoliul economiei, aparițiile publice ale acestuia pot fi numărate pe degete. În mod normal, ministrul Economiei ar trebui să fie în centrul atenției și unul dintre personajele principale angajate în relațiile interinstituționale din România într-un context economic volatil. Acesta ar trebui să fie unul dintre decidenții cheie când vine vorba de comunicarea cu Banca Centrală și cu politicile publice adoptate de Parlament și de Guvern atunci când vine vorba despre măsuri care să stabilizeze economia țării. Tot ministrul Economiei ar trebui să fie unul dintre principalii comunicatori ai guvernului, venind des în fața publicului pentru a oferi explicații cu privire la starea economiei naționale și a perspectivelor de viitor. Cu toate acestea, Florin Spătaru se dovedește a fi unul dintre miniștri fantomă din actualul cabinet.
Constantin-Daniel Cadariu, ministrul Antreprenoriatului și Turismului

Un alt ministru fantomă este Constantin-Daniel Cadariu, cel care deține portofoliul Antreprenoriatului și Turismului. Cadariu și-a făcut de puține ori simțită prezența în fața camerelor și de aceea, din punct de vedere al PR-ului politic poate fi încadrat în aceeași categorie cu Florin Spătaru.
La fel ca ministrul Economiei, ministrul Antreprenoriatului joacă un rol esențial în stimularea creșterii economice și în sprijinirea dezvoltării întreprinderilor și a startup-urilor dintr-o țară. Acesta este responsabili de punerea în aplicare a politicilor și strategiilor care pot avea un impact semnificativ asupra performanței economice a țării și a creării de locuri de muncă.
O bună vizibilitate poate fi benefică pentru ministrul Antreprenoriatului, deoarece poate contribui la creșterea gradului de conștientizare cu privire la inițiativele și politicile sale și la generarea interesului și sprijinului public. Acest lucru, la rândul său, poate contribui la creșterea încrederii investitorilor și la atragerea mai multor investiții în țară. În contextul unei perioade economice dificile, rolurile miniștrilor Antreprenoriatului și cel al Economiei sunt esențiale.
Totodată, un ministru care are o bună vizibilitate poate să promoveze antreprenoriatul și inovarea, pentru a educa publicul cu privire la problemele și oportunitățile economice și pentru a susține politici care pot aduce beneficii antreprenorilor și întreprinderilor mici. Acest lucru poate contribui la crearea unui mediu mai favorabil pentru antreprenoriat și la sprijinirea creșterii unui sector de afaceri dinamic și inovator. Aici putem aminti și faptul că recent, social democrații l-au acuzat pe Cadariu că lipsește de la discuțiile legate de criza cerealelor ucrainene, asta cu toate că vorbim de un domeiu care ține de comerțul exterior, aflat în subordinea ministrului Antreprenoriatului.
Prin absența sa însă într-o perioadă-cheie pentru viitorul țării, Constantin-Daniel Cadariu se încadrează și el în categoria miniștrilor fantomă.
