Atenție, șoferi! Parlamentul European (PE) vă pregătește ceva. Citiți în cele ce urmează din ce motiv Claudia Țapardel (eurodeputat PSD) este revoltată de Germania.
Într-un status postat luni pe Facebook, europarlamentarul social-democrat a anunțat că astăzi și mâine are loc la PE ședința Comisiei pentru Transporturi (TRAN), în care vor fi votate două rapoarte importante în plan european și cu posibile efecte puternice în România: Rezoluția privind Transportul Rutier în UE și Rezoluția privind Vinieta pentru Autoturisme în Germania.
„Pornind de la importanța transportului rutier pentru economia europeană, cele două rezoluții au ca scop apărarea principiilor care stau la baza pieței unice europene, precum și asigurarea drepturilor sociale pentru milioanele de europeni care lucrează în acest domeniu.
Rezoluția privind Transportul Rutier în UE reprezintă așteptările Parlamentului European privind Pachetul Rutier, o serie de recomandări și măsuri legislative pe care Comisia Europeană intenționează să le publice în această primăvară. Punctul central al acestui document îl reprezintă dimensiunea socială a transportului rutier, concretizat prin crearea unui cadru european de sprijinire a angajaților și combatere a practicilor neconcurențiale. Pentru un transport eficient și sigur deopotrivă, Parlamentul dorește eradicarea fenomenului de «letterbox company» (companii care și-a stabilit adresa într-un paradis fiscal, desfășurându-și activitățile efective în altă parte – n.r.), pentru a face o distincție clară între firmele cu activitate onestă și cele care profită de lacunele legislative care persistă în anumite state. Pentru România, o astfel de inițativă este binevenită, mai ales pentru clarificarea sintagmei de dumping social și eliminarea stigmei aplicate injust firmelor noastre de transport”, explică Țapardel.
În ultima parte a postării, Claudia Țapardel se pronunță împotriva măsurilor protecționiste ale Germaniei în raport cu persoanele care dețin autoturisme înmatriculate în alte țări.
„În paralel, Comisia TRAN va vota mâine dimineață și pentru Rezoluția privind Taxarea Autorismelor în Germania, vrând să transmită un semnal clar că măsurile protecționiste luate de această țară față de cei cu autoturisme înregistrate în alte state membre este nedreaptă și contravine principiului european de libertate a mișcării. Orice sistem de rambursare directă sau indirectă bazată pe naționalitate este greșit și, prin urmare, decizia guvernului german este una discriminatorie și care distorsionează piața de transporturi din Europa. Concluzia acestei rezoluții – ca de altfel și pentru cea privind transportul rutier – este aceea că, la nivel european, avem nevoie de reguli clare și de un cadru legislativ comun, iar orice amânare în acest sens, inclusiv la înființarea unei Agenții Rutiere Europene, va submina posibilitatea de creștere a economiei europene și de clarificare a problemelor din sectorul transportului rutier”, încheie Țapardel.
