Skip to content
Politică

Barna e la conducere, dar ia în râs sărăcia românilor: O campanie naţională de zahăr, făină şi ulei pentru un vaccin nu va fi

Inquam Photos / Virgil Simonescu

Liderul USRPLUS, Dan Barna, afirmă, din poziţia de viceprim-ministru, că România  nu va derula o campanie naţională „de zahăr, făină şi ulei” pentru vaccinarea anti-Covid, dorindu-se a fi încă o dată ironic faţă de nivelul de trai scăzut al românilor.

El lasă să se înţeleagă astfel că nivelul scăzut al intenţiei de vaccinare ar creşte dacă oamenii, care nu au avut acces la fonduri europene pentru diverse proiecte, ar primi produse de strictă necesitate.

O campanie naţională de zahăr, făină şi ulei pentru un vaccin nu va fi, asta cu siguranţă. Dincolo de asta, modalităţile prin care cetăţenii pot fi încurajaţi, eu am propus variante din acestea, creative, o cină cu preşedintele, o masă cu premierul sau cu unul din vicepremieri… De fapt sunt trei elemente care cred eu că i-ar face pe oameni să se vaccineze, de fapt îi fac pe oameni să se mişte într-o direcţie pe un subiect, oricare altul: frica şi frica asta a funcţionat cât timp cifrele au fost sus, competiţia – faptul că nu vei fi mai prejos decât vecinul tău, satul de peste deal, celălalt oraş şi celălalt element este fudulia, sau mimetismul – vedeta de orice fel ar fi”, a afirmat Dan Barna la B1TV.

El a avansat însă ideea unor competiţii cu premii între localităţi privind vaccinarea, precizând însă că nu s-a luat o decizie în acest sens.

Barna compară România şi alte state din regiune cu „lumea modernă” la care aspiră, dar vorbeşte în acelaşi context despre vaccinarea persoanelor care „nu s-ar opune” şi care ar trebui să fie ţinta Guvernului.

Din păcate – şi aici mă aştept ca noul CNA să reacţioneze – sunt posturi şi emisiuni care promovează exact mesajele acestea care ne pun într-o situaţie foarte proastă. De ce spun asta? Pe sondajele europene, în majoritatea statelor europene intenţia de vaccinare este undeva în jur de 80%. În România intenţia de vaccinare este undeva în jur de 60%, lucru particular doar României, Poloniei, Ungarei şi, parţial, Bulgariei. De ce? Pentru că acestea sunt ţările în care au fost puternice campanii de ştiri false, de antivaccinism şi toate aceste năzbâtii cu 5G şi toate celelalte lucruri care nu au nicio legătură cu o lume modernă. Or, asta înseamnă că pentru a avea succes e necesar să fim creativi în sensul în care să înţelegem că cei care urmează să se vaccineze… ok, sunt o parte antivaccinişti, pe aceia nu ai cum să îi convingi, nu ei sunt ţinta, dar sunt o mare din parte din oameni care nu s-ar opune, dar nu sunt neapărat entuziaşti”, a mai spus Barna.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *