Anul acesta, valoarea comenzilor înregistrate de eMag, în prima oră de Black Friday, a ajuns la 130 de milioane de lei, cu 40% mai mult faţă de acelaşi interval din 2017, potrivit datelor comunicate vineri de retailer.
La eMag, evenimentul de Black Friday din acest an a început la ora la 6:56, iar la ora startului peste 200.000 de clienţi au accesat aplicaţia.
Statistica arată că, după primul minut de shopping, au fost vândute 8.200 de produse, în timp ce în secunda de vârf (6:57:13) au fost comercializate 229 de produse. De asemenea, vânzarea primului milion de lei s-a consemnat în primele 12 secunde.
”Până la această dată, doar Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor Bucureşti-Ilfov a înregistrat 40 de reclamaţii prin care se sesizează nerespectarea termenelor de livrare, anularea comenzilor şi nerestituirea contravalorii produselor în termenul legal”, a declarat preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Marius Pîrvu.
Este greu de spus cât de oneste sunt preţurile practicate de comercianţi în timpul promoţiei Black Friday, iar consumatorii trebuie să fie foarte atenţi, a președintele ANPC, citat de Agerpres.
El a susţinut că reprezentanţii ANPC se autosesizează inclusiv în cazul postărilor pe Facebook ale consumatorilor nemulţumiţi, precum şi în cazul relatărilor din presă.
Întrebat cât de oneste apreciază că sunt preţurile în timpul campaniilor Black Friday, în general, pe o scară de la 1 la 10, şeful ANPC a răspuns: ”E greu de spus”.
”Important este ca practicile comerciale ale operatorilor economici să fie legale şi să nu aducă atingere drepturilor consumatorilor, nici cu ocazia campaniilor de reduceri, nici în restul anului. Noi pentru acest lucru luptăm în fiecare zi şi vă asigur, şi pe dumneavoastră, şi pe consumatori, că suntem foarte atenţi şi vigilenţi”, a adăugat el.
ANPC îi sfătuieşte pe consumatori, pentru cumpărăturile online, să verifice stocul existent şi preţul afişat pe site, dacă acesta este integral (conţine sau nu TVA) şi dacă include costul de livrare. Consumatorul poate contacta comerciantul prin telefon pentru a cere informaţii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condiţiilor de livrare. Inclusiv modul în care acesta răspunde la întrebări îi poate oferi consumatorului indicii asupra seriozităţii vânzătorului.
Consumatorul trebuie să ştie că, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are dreptul de returna produsul în 14 zile fără a preciza vreun motiv. În acest caz, primeşte înapoi banii în termen tot de alte 14 zile.
Foarte important este şi faptul că, în cazul în care magazinul online nu precizează expres despre termenul de 14 zile în care oamenii pot returna produsele, acest termen se prelungeşte cu încă 12 luni.
Anul trecut, de Black Friday, comercianţii au realizat vânzări de 200 de milioane de euro (circa 900 de milioane de lei), reprezentând aproximativ 7% din vânzările realizate în tot anul trecut, conform AGERPRES.
