Skip to content
București Știri locale

Bucureşti: Cum va arăta metroul din Drumul Taberei FOTO

gov.ro

Lucrările la linia de metrou M5 au fost licitate în 2008, au început patru ani mai târziu şi ar fi trebuit să fie gata în 2015. La sfârșitul lunii iunie, când metroul din Drumul Taberei trebuia dat în folosință, abia s-au făcut primele teste cu trenul pe noul traseu subteran.

Traseul liniei Magistralei 5 de metrou va lega centrul Capitalei de zona de vest a Bucureștiului. Magistrala M5 Râul Doamnei – Eroilor are 7 kilometri lungime, 10 stații și un depou. Valoarea totală a investiției este de 3,4 miliarde de lei.

Consiliul de Administraţie al Metrorex, întrunit joi în şedinţă, a numit un nou director general interimar, pe Gabriel Mocanu, în locul Marianei Miclăuş, iar ministrul Transporturilor, Lucian Bode, explică într-un comunicat că, după ce toţi cei implicaţi l-au asigurat că termenul de finalizare a acestei magistrale va fi 30 iunie 2020, ”termen asumat în mod neforţat”, i-a transmis doamnei director Miclăuş că, din acel moment, ”va sta cu mandatul pe masă”. Mariana Miclăuş a fost numită în funcţia de director general provizoriu în noiembrie 2019.

”Consiliul de Administraţie al Metrorex, întrunit în şedinţă, astăzi 2 iulie 2020, a luat act de demisia Marianei Miclăuş şi a numit un nou director general interimar, în persoana lui Gabriel Mocanu”, a informat acţionarul majoritar al companiei, Ministerul Transporturilor, potrivit News.ro.

Gabriel Mocanu îndeplinea, până la momentul numirii, funcţia de director al Direcţiei Infrastructură şi Sisteme Informatice, cu o experienţă de peste 25 de ani în cadrul Metrorex.

Foto: Vitalie Cojocari

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, declara recent că, după ce în 2011 s-a semnat contractul pentru executarea lucrărilor, în intervalul 2013-2015 susţinerea financiară a acestui proiect a lipsit cu desăvârşire. De exemplu, a spus el, în 2013 s-au alocat 20 de milioane de euro, în condiţiile în care valoarea lucrărilor era de 700 milioane de euro.

Vreau să îmi cer scuze public în numele celor 17 miniştri şi 8 directori generali care au condus Ministerul Transporturilor şi Metrorex din 2011 până în prezent locuitorilor din Drumul Taberei şi bucureştenilor în general”, a afirmat Lucian Bode. Ministrul a precizat că „promitacii” şi „explicacii”, cei care întâi promit ceva, apoi explică de ce nu s-a putut, nu vor mai ocupa funcţii de decizie în minister.

La începutul mandatului am cunoscut o categorie de angajaţi ai Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, inclusiv din Metrorex, pe care am denumit-o generic «promitaci». Termenul nu-l găsiţi în DEX. Promit orice, rezolvă orice, îşi asumă orice. Când văd că se apropie termenele şi văd că tot ceea ce au promis nu se concretizează, aceştia se transformă în «explicaci» – nici acest termen nu o să îl găsiţi în DEX. Explică de ce nu s-a putut, cum au făcut tot ce a depins de ei. Este momentul ca aceste categorii să nu mai ocupe funcţii de decizie în Ministerul Transporturilor”, a declarat Bode.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *