Skip to content
Politică

Compania-mamă a Apa Nova s-a implicat în remedierea pagubelor produse de uraganul Irma

businessinsider.com

Uraganul Irma a distrus insula în proporție de 95%, iar în zona franceză a insulei, unde cataclismul a lovit cu circa 200 de km pe oră, pagubele sunt estimate la 200 de milioane de euro.


Sfântul Martin (Sint Maarten / Saint-Martin) este o insulă tropicală din nord-estul Caraibelor, situate la 250 km nord de Guadelupa și 240 km est de Puerto Rico. Insula, cu o suprafață de 98 km pătrați, este divizată în părți aproximativ egale între Franța și Olanda, fiind unul dintre cele mai mici teritorii locuite partajate între două națiuni. Partea de sud a insulei este numită Sint Maarten și face parte din Regatul Țărilor de Jos, iar partea nordică a teritoriului se numește Saint-Martin și face parte din regiunea franceză de peste mări Guadelupa.

Principala problemă cu care s-au confruntat localnicii și autoritățile din Saint-Martin a fost lipsa apei potabile. Totuși, problema și-a găsit rapid rezolvarea prin implicarea grupului Veolia – compania-mamă a Apa Nova București (ANB). Echipele sale au acționat prompt pentru refacerea producției și a distribuției apei, reușind cu câteva zile în avans să aducă stația de desalinizare a insulei la o capacitate de producție de 30% și astfel să alimenteze rețeaua de distribuție cu până la 1,5 milioane de litri pe zi. Printre primele măsuri luate se numără reluarea, încă din 12 septembrie, a furnizării apei pentru spital și totodată asigurarea unor rezerve de apă în cazul producerii unui alt cataclism.

Solicitate și controlate de autoritățile locale, soluțiile în caz de urgență au fost aplicate temporar pentru a ajuta Crucea Roșie Franceză. Distribuția de apă la o calitate sigură permite asigurarea condițiilor de igienă, dar momentan nu poate înlocui apa îmbuteliată pentru consum. Creșterea capacității de producție va avea loc după punerea în funcțiune a unei stații mobile de desalinizare care aparține filialei Veolia din Madrid. Așadar, producția apei se îmbunătățește zilnic. De la producție până la distribuție, echipele Veolia lucrează atât în rețea, cât și în branșamente individuale, pentru ca acestea să-și reia atribuțiile de bază. Deși avariile produse de uragan au fost uriașe, până în acest moment un sfert din brașamente au fost refăcute, iar în câteva săptamîni va fi reluată activitatea normală.

Angajații, experții în situații de urgență, desalinizare, distribuție de apă potabilă, sanitație și reabilitarea rețelei, inclusiv voluntarii Veolia, grupul Veolia și fundația sa, ghidându-se după un principiu de bază din statutul societății, și anume social responsibility, fac tot posibilul pentru a sprijini comunitatea din Saint-Martin și rămân solidari cu cei atât de greu afectați de acest dezastru natural.

Grupul Veolia este lider mondial în furnizarea serviciilor de apă, de energie şi de salubritate, iar în România Veolia furnizează servicii de alimentare cu apă potabilă și de canalizare, precum și servicii de energie prin Apa Nova București, Apa Nova Ploiești, Veolia Energie Iași și Veolia Energie Ploiești.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *