Skip to content
Economie

Conferința Automotive Transport and Logistics. Secretar de stat în cadrul Ministerului Apelor și Pădurilor: Ne dorim ca în viitor să acordăm un număr cât mai mare de ecotichete pentru achiziția de autovehicule electrice sau hibrid

Gandul.info

Joi, 27 august, a avut loc al patrulea eveniment organizat de RBC BUSINESS CHAMBER, Conferința AUTOMOTIVE TRANSPORT AND LOGISTICS.

,,Este o prioritate pentru Ministerul, Mediului, Apelor și Padurilor să finanțeze, prin Administrația Fondului pentru Mediu, programe în sectorul de transport prin care să se reducă emisiile de CO2 la nivelul României. Suntem conștienți că trebuie să ne implicăm activ în combaterea efectelor schimbărilor climatice iar una din modalitățile prin care ministerul se apleacă asupra acestui subiect este acordare de subvenții pentru a stimula evoluția industriei auto către o mobilitate verde, negeneratoare de emisii de CO2. Ne dorim ca în viitor să acordăm un număr cât mai mare de ecotichete pentru achiziția de autovehicule electrice sau hibrid, și totodată să finanțăm construcția a unui număr cât mai ridicat de stații de reîncărcare pentru vehicule electrice la nivelul țării”, a afirmat Iulian Octavian Stana, secretar de stat în cadrul Ministerului Apelor și Pădurilor.

Pe de altă parte, Marius Tudor, Secretar general A.P.I.A, e evocat faptul că gestionarea mobilității urbane este astăzi o provocare din ce în ce mai importantă pentru marile orașe din România. Pe lângă constrângerile financiare inevitabile, responsabilii de planificare și factorii de decizie în materie de politici se confruntă cu numeroase exigențe, adesea concurente: menținerea unei calități ridicate a vieții și crearea, în același timp, a unui mediu atractiv pentru afaceri; și restricționarea traficului în zonele sensibile fără a limita, în același timp, circulația necesară a bunurilor și a persoanelor.

De asemenea, au fost prezentate și câteva evoluții ale pieței auto din România, care pe un fond de scădere relativ important înregistrează pe segmentul autovehiculelor electrice o foarte puternică creștere (53,6% la 7 luni 2020), fapt ce asigură o perspectiva favorabilă a acestui segment pentru acest an dar și pentru perioada de până în 2024, pentru care este deja prevăzut să funcționeze programul Rabla Plus.

Pe aceste considerente, APIA a făcut public recent, Manifestul privind „Viziunea 2020 – 2030 pentru mobilitate sustenabila, sigură și eficientă”, cu obiective pentru anii 2025 și 2030 în ceea ce privește numărul de automobile electrice din parcul național și cel al stațiilor de încărcare pentru acestea.

Prezent în cadrul evenimentului, în calitate de speaker, Eduard Dumitrașcu, Președintele Asociației Române Pentru Smart City a precizat: ,,A venit momentul să nu mai fim egoiști și modești. Egoiști pentru că, deși până in 2050 ar trebui să avem o amprentă de carbon redusă la zero, lăsăm această problemă viitoarei generații. Dacă orizontul de timp ar fi luna viitoare, altele ar fi acțiunile noastre, ale tuturor. Modești, deoarece nu îndrăznim să gândim mare, la proiecte îndrăznețe, proiecte mari de infrastructură, care ar putea fi generate prin implicarea atât a statului prin instituțiile sale, cât și a mediului privat. Nu gândim mare și ne este frică să mai încercăm ceva, prin prisma ultimilor 30 de ani, în care am tot auzit promisiuni legate de construcția de autostrăzi. Ne este aproape jenă să mai deschidem subiectul infrastructurii. Această paradigmă trebuie schimbată urgent. Să nu uităm că până la pandemie, ne gândeam că digitalizarea va avea loc mult mai târziu. Astăzi se întâmplă mai rapid și mai în forță decât orice era estimat în urmă cu doar câteva luni. Astăzi vorbim despre viitorul mobilității electrice. Dar putem vorbi și despre transportul pe verticală, despre vehicule autonome, și nu doar să vorbim ci să ne pregătim. Pentru că viitorul se întâmplă acum!”

***

„În mod evident transportul feroviar constituie o soluție viabilă pentru reducerea poluării. Acest lucru este valabil inclusiv în mediul urban prin utilizarea trenurilor urbane ca o soluție de mobilitate, fiind o alternativă la utilizarea mașinilor personale. Pentru dezvoltarea acestui mod de transport, sunt necesare pe lângă investițiile în infrastructura feroviara terminale intermodale, centre logistice și creeare, respectiv implementarea de politici naționale care să încurajeze mutarea transporturilor de marfă de pe camioane pe calea ferata”, a afirmat Sorin Chinde – vicepreședinte Grampet.

***

,,Piața Asigurărilor și întreaga piață financiară este dependentă de evoluția pieței auto și a economiei în general. Ca broker de asigurare monitorizăm încontinuu schimbările ce apar și suntem aproape de clienții noștri prin găsirea de soluții adaptate oricărei situații. Din punct de vedere administrativ pot spune ca piața asigurărilor a făcut un pas important în această perioadă prin reducerea birocrației: semnatura electronică acceptată în cele mai multe situații, inspecții de risc video de la distanță, diversificarea serviciilor online, asigurarea RCA este valabilă și în format electronic nemaifiind obligatoriu documentul fizic și multe altele”, a afirmat Sergiu Berceanu – director Risk Control.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *