Skip to content
Politică

Cum nu vrea România să impresioneze la Expo Milano 2015

Ministerul român de Externe a prezentat marţi proiectul Pavilionului România de la Expo Milano 2015, eveniment ce se va desfăşura în perioada 1 mai – 31 octombrie. Expoziţia mondială, după cum se ştie, are loc o dată la cinci ani, iar importanţa sa pentru fiecare stat este colosală: acesta poate aduce ţărilor participante nu doar turişti, cât şi investitori şi colaborări practic pe orice plan.

Standul României nu va imita fructe (ne aducem aminte de “mărul” verde de la Shanghai), ci va arăta ca o casă din Delta Dunării, structurată pe două niveluri: lemn şi sticlă. Eforturile autorităţilor organizatoare sunt însă demne de milă: trebuie să impresioneze o lume întreagă cu un buget infim: numai 3,5 milioane euro, mai puţin de jumătate faţă de banii alocaţi pentru expoziţia internaţională de acum zece ani, de exemplu, de la Aichi (Japonia), când România a alocat atunci 8 milioane de euro, dar şi mai mic faţă de bugetul alocat pentru organizarea Expo Shanghai (în 2010), 5,6 milioane euro. Mai mult, bugetul alocat şi aprobat de Guvernul României pentru Expo 2015 este între cele mai mici şi din UE. Comparativ, Slovenia se promovează cu 5,5 milioane euro, Cehia cu 7 milioane euro, iar vecinii unguri au alocat un buget de 10 milioane de euro. Iar state precum Elveţia şi Franţa, care practic nu au nevoie de nici o prezentare pompoasă, şi-au alocat pentru acest eveniment bugete de 18,5 şi, respectiv, 20 de milioane de euro. Alte ţări, de exemplu Statele Unite ale Americii, participă la eveniment doar prin contribuţie privată. Şi am putut observa personal, ca vizitator al expoziţiei din 2010 din China, cum stăteau chinezii la cozi interminabile la standurile fiecărei ţări în parte, fie doar să le viziteze, fie să guste din produsele tradiţionale specifice.

Citeste continuarea articolului aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *