Invitat la „Puterea Știrilor”, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu, a fost întrebat cum reacționează patronii de restaurante când îl văd intrând la ei în local. Potrivit șefului ANPC, „cea mai neplăcută situație” este când i se spune, la sfârșitul mesei, că nu are nimic de achitat.
Cea mai neplăcută dintre situații este când vine să-mi spună la sfârșitul mesei: <<nu aveți nimic de achitat>>. Mă cutremură obișnuința operatorilor economici atunci când vine un gigel de la o autoritate de control să nu facă nota.
În general plătesc cu cardul pentru a rămâne tranzacția și a nu fi acuzat niciodată că m-am dus, nu știu, poate să fim prea buni prieteni, să bem o cafea împreună și să accept ca respectivul, în numele prieteniei, să-mi ofere cafeaua, nu în numele unor așteptări în neregulă.
Se cam sperie, dar trebuie să îmi asum acest lucru și nu de puține ori a fost nevoie să trimit o echipă de control acolo pentru că văd în diagonală. Am avut afacere în alimentație publică, nu am învățat administrație publică pe timpul și banii Autorității, dar da, în general nu aș putea spune că sunt cea mai bine văzută persoană într-o locație, nu numai de alimentație vorbim, dar și din alte categorii pe care noi le coordonăm”, a declarat Horia Constantinescu la „Puterea Știrilor”.
