Skip to content
Politică

DOCUMENT Scandal la Sectorul 1: Consilierul PNL Dan Podaru îl acuză pe coordonatorul serviciului de presă de calomnie şi dezinformare: Să îți fie rușine, Ionel Stoica!

Facebook/Dan Podaru

Dan Podaru, consilier local PNL la Sectorul 1, susține într-o postare pe pagina sa de Facebook că Ionel Stoica, coordonatorul serviciului de presă al Primăriei Sectorului 1, lansează afirmaţii calomnioase la adresa sa şi dezinformează.

Podaru spune că nu a vrut „să spargă 100.000 de euro”, cu a propus un proiect cultural care a fost acceptat şi votat de Consiliul Local.

Consilierul PNL prezintă concluzii ale documentelor emise de Curtea de Conturi, care nereguli și prejudicii de peste 48 de milioane de lei. afirmând că „primarul Clotilde Armand și camarilla sa sfidează bunul simț, legalitatea și civilizația, punând în pericol sănătatea și viața normală, de zi cu zi a cetățenilor din acest sector”.

Reacţia lui Podaru vine după ce Ionel Stoica l-a acuzat că vrea să dea 20.000 de euro televiziunilor infractorilor și colaboratorilor Securității prin intermediul unui proiect de promovare a unei expoziţii de sculptură a artiştilor plastici Ion Mândrescu și Ioan Nemțoi.

Dragă Ionel Stoica, recidivezi!

Și anul trecut te-ai lansat într-o serie de afirmații calomnioase la adresa mea, pe care le-am demontat punct cu punct. Cu răbdare, îți voi explica de ce dezinformezi.

În primul rând, nu voiam să „sparg 100.00 de euro” așa cum tendențios te exprimi, ci, în cadrul Consiliului Local, am propus un proiect cultural care a fost acceptat și votat de Consiliul Local. Cel care trebuia să implementeze acest proiect erai chiar tu, în calitatea ta de funcționar public și șef al departamentului de imagine al Primăriei. Din această poziție publică, ai blocat proiectul, ai denaturat adevărul și ai lansat afirmații calomnioase la adresa mea. Din aceeași poziție de șef al departamentului de imagine al Primăriei, ai atacat și calomniat consilierii, denigrându-i, acțiuni ce contravin atât din punct de vedere moral cât și din punct de vedere profesional poziției tale de funcționar public și angajat al Primăriei Sectorului 1.

De altfel, în urma unei plângeri realizate de grupul consilierilor PNL, o comisie de disciplină a analizat faptele tale reprobabile prin care calomniai și agresai verbal consilierii PNL și nu numai și a decis, acum mai bine de 4 luni de zile, că trebuie să fii sancționat cu oprirea a 10% din salariu, pentru o anumită perioadă de timp. Primarul Clotilde Armand, protectorul tău, refuză cu obstinență să pună în aplicare decizia Comisiei de Disciplină, realizând un abuz și o ilegalitate.

Rog organele abilitate să se sesizeze și să analizeze aceste abuzuri!

Domnule Ionel Stoica, la nivelul Primăriei Sectorului 1 au loc acțiuni iresponsabile, ilegale, identice cu cele realizate în cazul Dragnea, cel care a fost acuzat că a plătit din fonduri publice anumite persoane și că a beneficiat personal de serviciile acestora, într-o manieră ilegală, deturnând, de fapt, bani publici.

Exact în aceeași situație vă aflați și voi, tu personal și șefa ta, Clotilde Armand. Scrii la comandă, fiind plătit din banii Primăriei, împotriva consilierilor locali legal aleși potrivnici intereselor voastre, consilieri ce au dreptul și obligația de a reprezenta interesele oamenilor pe care voi îi batjocoriți și îi țineți în frig de doi ani de zile.

Nu poți fi în același timp șeful departamentului de imagine al Primăriei și PR-istul personal al lui Clotilde Armand.

Îți transmit simplu și la obiect: să îți fie rușine, Ionel Stoica!

Referitor la afirmațiile Primarului Clotilde Armand, care spune că „am indus în eroare” organele judiciare prin plângerea mea penală, îi transmit că raportul Curții de Conturi recent realizat de această instituție subliniază exact aceleași probleme pe care le-am sesizat și înaintat spre atenția Parchetului și eu, anume că la nivelul Primăriei au avut loc grave nereguli financiare, în anul 2021, an în care Curtea de Conturi descoperă nereguli și prejudicii de peste 48 de milioane de lei.

Ce spuneți despre acest raport, doamna Primar?

Spre exemplificare, regăsiți în imagini una dintre paginile cu concluzii ale documentelor emise de Curtea de Conturi, aceste documente fiind un proces verbal de constatare emis pe data de 6.07.2022 și înregistrat la Registratura Generală a Sectorului 1 pe data de 6.07.2022, având numărul de înregistrare 36120. De asemenea, există și un raport de audit financiar, realizat tot de Curtea de Conturi, emis tot în data de 6.07.2022 și înregistrat tot cu numărul 36120. Din cadrul acestui document vă prezint fila 4, în imaginea atașată.

Primarul Clotilde Armand și camarilla sa sfidează bunul simț, legalitatea și civilizația, punând în pericol sănătatea și viața normală, de zi cu zi a cetățenilor din acest sector. Acest delir trebuie să ia sfârșit, iar autoritățile competente să ia măsuri”, scrie Podaru pe Facebook.

Primăria Sector 1, condusă de Clotilde Armand, a fost amendată cu 30.000 de lei, de Curtea de Conturi, în urma unui control care a constatat mai multe nereguli. Informația a fost prezentată de consilierii locali ai PNL potrivit cărora, neregulile constatate de Curtea de Conturi au produs un prejudiciu de 50 de milioane de lei.

CITIȚI ȘI: „Jaf și incompetență”. PNL Sector 1, acuzații grave la adresa primarului USR: „50 de milioane de lei, atât ne costă încălcarea legii de către Clotilde Armand”

Principalele constatări ale Curţii de Conturi a României:

„- Valoarea cumulată a erorilor/abaterilor de la legalitate şi regularitate constatate însumează 48.558.306 lei;

– Achiziţia unor servicii de pază pentru unităţi de învăţământ, unităţi sanitare şi pieţe agroalimentare în valoare de 12.290.595 lei, cu nerespectarea procedurilor în privinţa demonstrării urgenţei şi cu încălcarea principiilor nediscriminării şi tratamentului egal;

– Situaţiile financiare auditate conţin denaturări semnificative ca urmare a unor abateri sau erori, nu respectă principiile legalităţii şi regularităţii şi nu oferă o imagine fidelă a poziţiei financiare, a performanţei financiare şi a celorlalte informaţii referitoare la activitatea desfăşurată de Sectorul 1;

– Modul de administrare a patrimoniului public şi privat al statului şi al unităţilor administrativ-teritoriale, precum şi execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli al Sectorului 1 NU respectă principiile legalităţii, regularităţii, economicităţii, eficienţei şi eficacităţii;

– Înregistrări de facturi în valoare totală de 35.621.102 lei, pentru care există litigii pe rolul instanţelor de judecată, fără constituirea provizioanelor eferente, exact ceea ce PNL Sector 1 a reclamat în mod constant când a refuzat să gireze bugetul ilegal al primarului;

– Riscul efectuării plăţilor duble unor operatori de salubritate, având acelaşi obiect de activitate cu cel al unui contract aflat în derulare. Elaborarea documentaţiei şi derularea procedurii de achiziţie au fost desfăşurate în aceeaşi zi;

– Efectuarea de plăţi nedatorate;

– Efectuarea procedurilor de achiziţie publică de servicii juridice de consultanţă, de asistenţă şi/sau de reprezentare în litigii fără respectarea legii;

– De asemenea, din verificările efectuate asupra documentelor există suspiciuni referitoare la modificarea ulterioară a datelor din documentele întocmite pentru achiziţia serviciilor juridice.

– Demararea procedurilor de achiziţie publică de servicii juridice de consultanţă, de asistenţă şi/sau reprezentare în litigii rezultate din derularea raporturilor contractuale înainte de aprobarea de către Consiliul Local Sector 1.

– Primaril sectorului 1 a refuzat să pună la dispoziţia echipei de control Registrul de evidenţă a numerelor de înregistrare. Nota Justificativă întocmită de Direcţia Investiţii privind achiziţia serviciilor juridice nu respectă prevederile legale.

– În ceea ce priveşte modificarea obiectului de de asistenţă juridică, sunt puse doar “spaţii cu linii”, fapt care demonstrează că modul de derulare a Contractului nr. JAC 86/S/29.12.2020 este tratat cu superficialitate de către S1, neurmărind modul de îndeplinire a obligaţiilor asumate prin contract de către operatorul economic. Echipa de audit a constatat şi a subliniat faptul că Serviciul de Achiziţii Publice nu a fost implicat în această achiziţie, aceasta desfăşurându-se prin cabinet primar;

– Documentele puse la dispoziţia echipei de control al CCR arată faptul că, Primarul S1 a emis şi a semnat cererea de ofertă către o societate cu activitate juridică fără a mai solicita nicio altă ofertă în vederea încheierii contractului de servicii de consultanţă/asistenţă juridică şi de reprezentare în vederea apărării intereselor Sectorului 1. Cererea de ofertă a fost înaintată înaintea aprobării Consiliului Local al Sectorului 1;

– Negocieri fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare, fără să se demonstreze urgenţa care să determine aplicarea acestei proceduri;

– Management defectuos al Sectorului 1 şi nerespectarea prevederilor legale de către ordonatorul principal de credite – primarul Sectorului 1, care a semnat referate de necesitate şi documente prin care a fost aleasă o procedură de achiziţie care nu era opozabilă;

– Funcţionarea necorespunzătoare a controlului intern şi necunoaşterea/neaplicarea prevederilor legale privind procesul achiziţiilor publice;

– Întârzieri la plata burselor elevilor din învăţământul preuniversitar de stat cu frecvenţă, deşi execuţia bugetară ne confirmă faptul că fondurile existau”, potrivit sursei menţionate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *