Skip to content
Societate

Eliberarea pașapoartelor, suspendată pentru o lună

Direcția Generală de Pașapoarte informează că începând de marți, 17 martie 2020, se supendă pentru 30 de zile activitea de preluare a cererilor pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice, respectiv a pașapoartelor simple temporare. Există însă unele excepții. Măsura poate fi prelungită, dacă va fi cazul.

Excepția privește persoanele care prezintă documente din care rezultă necesitatea unor călătorii, care se vor efectua cel mult în 30 de zile de la momentul înregistrării cererii, exclusiv în baza programărilor online, scrie digi24.ro.

Măsuri luate de Direcţia Generală de Paşapoarte în vederea răspândirii SARS-COV2:

Direcția Generală de Pașapoarte informează că, pentru o perioadă de 30 de zile,

începând cu data de 17.03.2020, cu posibilitatea de prelungire în funcție de evoluția

situației actuale, activitățile specifice pe linie de pașapoarte se vor desfășura astfel:

– Activitatea de preluare a cererilor pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice,

respectiv a pașapoartelor simple temporare se va realiza numai pentru persoanele care

prezintă documente din care rezultă necesitatea unor călătorii care se vor efectua cel

mult în 30 de zile de la momentul înregistrării cererii, exclusiv în baza programărilor

on-line.

– Programările on-line vor fi efectuate pe platforma www.epasapoarte.ro. Solicităm

tuturor persoanelor care sunt programate să respecte ora de programare și să evite

așteptarea suplimentară în spațiile destinate publicului.

– În ceea ce privește programarea on-line pentru depunerea cererilor la punctele de

lucru mobile, recomandăm cetățenilor să verifice în prealabil programul de lucru de

pe site-ul Instituției Prefectului.

– Transmiterea pașaportului simplu electronic la adresa de domiciliu/reședință din țară

a titularului ori a persoanei care a formulat cererea, prin serviciul de curierat, se va

face exclusiv în baza unei solicitări adresate prin e-mail/poștă de către titular,

respectiv persoana care a fomulat cererea/ părintele/reprezentantul legal în cazul

minorilor cu vârsta sub 14 ani (cheltuieli de expediţie 8 lei + TVA). Aceasta trebuie

să conțină datele pentru identificarea documentului sau a titularului, precum și datele

de livrare (domiciliul sau reşedinţa titularului ori ale persoanei care a formulat cererea

și numărul de telefon).

– Primirea cererilor privind exercitarea dreptului la liberă circulație în

străinătate/istoric pașapoarte/ scutire taxe vamale, precum și furnizarea datelor din

Registrul Național de Evidență a Pașapoartelor Simple și eliberarea

adeverințelor/comunicărilor corespunzătoare, se va face exclusiv prin corespondență

poștală sau electronică, numai pentru persoanele care prezintă documente care

justifică urgența solicitării.

– Activitatea de primire în audiență, atât la sediul Direcției Generale de Pașapoarte,

cât și la sediile serviciilor publice comunitare de pașapoarte, este suspendată.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *