Eşti bucureştean şi nu ai apă caldă? Vezi ce poţi face împotriva Regiei Autonome de Distribuţie a Energiei Termice (RADET)!
Locuitorii din doua cartiere bucurestene nu au apa calda de mai bine de o saptamana, iar pisica e aruncata dintr-o curte in alta. Exista un razboi declarativ intre producatorul de energie termica Electrocentale Bucuresti (ELCEN) si distribuitorul RADET despre motivul pentru care cei ce stau in Colentina si Pantelimon nu au apa calda. O solutie temporara a fost gasita, insa s-au ivit noi probleme in alte parti ale Capitalei.
Insa ce pot face cei afectati? De exemplu, sa se planga la Protectia Consumatorilor. Chiar daca nu au apa calda, bucurestenii nu au facut pana acum reclamatii la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) pe aceasta tema. Paul Anghel, director general al Directiei Generale Control si Supraveghere Piata si Armonizare Europeana in cadrul ANPC, a precizat pentru Ziare.com ca in ultima luna nu a fost depusa nicio sesizare in ceea ce priveste activitatea RADET sau ELCEN, cu toate ca acest lucru se poate face si de pe site-ul institutiei, atat de fiecare bucurestean ramas fara apa calda, cat si de catre asociatiile de proprietari.
Am depus o reclamatie. Ce urmeaza?
Daca nu aveti apa calda si vreti sa va plangeti la ANPC, sesizarea trebuie sa contina anumite elemente, printre care se numara denumirea companiei reclamate si adresa (vezi cum arata formularul pentru reclamatiile online). Odata depusa la ANPC, angajatii institutiei verifica elementele obligatorii, iar daca acestea sunt mentionate, atunci se face un control la compania reclamata, careia i se cere un punct de vedere in privinta sesizarii. La final, daca angajatii ANPC constata ca cele reclamate sunt adevarate, atunci compania respectiva poate fi amendata.
Citiţi AICI sfaturile lui Paul Anghel.
