Conexiunea dintre locul de consum și numărul copiilor sau frecventarea școlii de către aceștia este imposibil de realizat de către emitentul facturii la energia electrică, spune Dumitru Chisăliță.
Amendamentele aprobate în Senat, la Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr 119/2022 pentru modificarea și completarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr 27/2022 privind măsurile aplicabile clienților finali din piața de energie electrică și gaze naturale, care a înlocuit Ordonanței de Urgență a Guvernului nr 118/2021 privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrică și gaze naturale, „nu rezolvă situația celor care sunt obligați să se încălzească cu energie electrică, dar complică inutil modul în care se aplică plafoanele de preț la energie electrică”, a precizat miercuri Dumitru Chisăliță, președintele Asociației Energia Inteligentă (AEI), conform adevarul.ro.
„Reducerea abandonului școlar și creșterea natalități?!”
„În anul 2021 s-a convenit să se ajute consumatorii de energie și gaze naturale printr-o Lege de plafonarea / compensarea prețului (aceasta a dublat prin plafonare, prețul la gaze), care a fost continuată cu o altă lege care avea ca și scop declarat să plafoneze și prețul, dar să determine și reducerea consumului de energie prin plafoanele stabilite la prețul energiei (consumul s-a redus, dar datorită consumatorilor industriali care se închid și își reduc activitatea).
Iar acum se pregătește ca aceeași lege care a ajutat consumatorii și a redus consumul de energie să ducă și la reducerea abandonului școlar și chiar la creșterea natalității în România (o familie cu mai mulți copii dacă urmează o formă de învățământ,va obține un preț plafonat mai mic – nu se știe cum se aplică dacă familia are mai multe proprietăți, dacă copii stau cu bunicii, cum se va face conexiunea între NLC (număr loc de consum – n. red.) și numărul de copii, cine va face verificarea dacă sunt la școală sau nu etc.)”, avertizează specialistul.
Citește articolul integral AICI.
