Încă o bătaie de joc marca Florin Cîțu. Cel care conduce Executivul României a numit recent un director din BCR în funcţia de preşedinte al ANPC. Mai exact, Claudiu Dolot (foto), directorul sucursalei BCR din Caraş-Severin, a fost numit preşedinte al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), printr-o decizie a premierului Florin Cîţu publicată vineri în Monitorul Oficial.

“În temeiul art. 29 şi art. 31 lit. e) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi al art. 5 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 700/2012 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, cu modificările şi completările ulterioare,prim-ministrul emite prezenta decizie. Începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, Claudiu Daniel Dolot se numeşte în funcţia de preşedinte al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor”, notează anunţul publicat în MO şi semnat de Florin Cîţu.
Claudiu Dolot vine din mediul bancar, ocupând de-a lungul timpului funcţii de conducere în sucursalele Raiffeisen şi Volksbank din Caraş Severin. Astfel, în perioada 2006-2013 a fost branch manager în cadrul Volksbank, iar în perioada 2004-2006 a ocupat poziţia de retail manager la Raiffeisen Bank, potrivit informaţiilor publicate pe profilul personal de LinkedIn, reţea de socializare axată pe mediul de business. Potrivit Zf.ro, în perioada 1995-2003 a fost director executiv al Agenţiei de Dezvoltare Economică a judeţului Caraş-Severin. Din 2013, conduce sucursala BCR din Caraş-Severin.
Lupul, paznic la oi
Prin această numire, premierul pune practic lupul paznic la noi, iar explicația este una extrem de simplă. De-alungul timpului, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a făcut mai multe dosare prin care au fost protejați consumatorii în fața clauzelor ilegale ale băncilor. O situație de acest fel a avut loc chiar la sfârșitul lui 2018, când Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a amendat ING Bank cu 20.000 de lei pentru dublarea tranzacţiilor realizate cu cardurile online, la ATM-urile și POS-urile altor bănci.
ANPC spune într-un comunicat de presă: Ca urmare a apariției în mass-media, în data de 8.10.2018, a unor informații referitoare la faptul că, pentru o parte din clienții ING Bank au fost dublate tranzacțiile realizate cu cardurile online, la ATM-urile și POS-urile altor bănci, echipa de control a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) s-a autosesizat, fiind astfel inițiat un control operativ.
În consecință, a fost solicitat băncii un punct de vedere cu privire la incidentul operațional care a afectat un număr de consumatori, clienți ai băncii, în cursul zilei de 8.10.2018.
În urma verificărilor efectuate, banca a emis, în data de 9.10.2018, un punct de vedere prin care recunoaște faptul că, în data de 8.10.2018, începând cu ora 14.00, ING Bank a identificat dublarea tranzacțiilor efectuate de un număr de 225.525 consumatori, clienți ai băncii, fiind astfel afectate interesele economice ale acestora.
De asemenea, ING Bank susține, printr-un punct de vedere suplimentar, emis pe 10.10.2018, că, din numărul total de consumatori afectați, «aproximativ 7.000 de clienți care au inițiat plăti până la momentul remedierii, au fost afectați în mod direct, ca urmare a intervenirii incidentului, în sensul în care tranzacțiile acestora au fost respinse pe motiv de fonduri insuficiente».
Analizând aspectele descrise, ANPC constată că, prin afectarea intereselor economice ale consumatorilor, se încalcă prevederile art.7, lit.c), lin.2 din OG 21/1992 (r2) și se sancționează conform prevederilor art.50, alin.1, lit.a), cu amendă contravențională în cuantum de 20.000 lei”.
