Gillette, compania care produce unele dintre cele mai populare lame de ras pentru bărbați din lume, a reușit să-și jignească și să-și alieneze clienţii masculini, printr-o nouă campanie socială pe care a lansat-o. Titlul acestei noi inițiative este “The best a man can be”, în traducere “Bărbatul Ideal” sau “Cel mai bun bărbat”. Pe scurt, Gillette vrea să “radă” caracterul bărbătesc, așa cum îl știm cu toții, din societatea noastră, astfel încât să poată apărea un bărbat nou, corect politic. Un fel de “om nou” a la Marx, dar creat de un aparat de ras cu șapte lame, scrie newsstandard.ro.
Gillette e o companie specializată în produse de bărbierit, nu în activism social. Realizatorii spotului publicitar pleacă de la premiza că toți bărbații din prezent sunt niște violatori care încă nu și-au exteriorizat aceste impulsuri. Firma își acuză principalul grup de clienți că nu fac nimic pentru a preveni hărțuirile sexuale, agresiunea împotriva femeilor, că promovează violența în școli și că stau mereu cu berea în mână în jurul grătarului, fără să fie interesați de societatea din jur. Adică celebra zicală “bărbații e toți niște porci”, dar spusă mai în detaliu, astfel încât să fie bifate cât mai multe puncte de pe agenda progresismului.
Ce spune Gillette pe pagina dedicată acestei campanii: “Dacă dăm drumul la TV astăzi, ne vine ușor să credem că bărbații nu sunt pe cât de buni ar putea fi. Mulți se găsesc la o răscruce de drumuri, prinși între trecut și o nouă era a masculinității. Deși este clar că schimbarea este necesară, de unde și cum trebuie începută acea schimbare este mai puțin clar pentru cei mai mulți”.
Spotul publicitar de la care a plecat întregul scandal poate fi vizualizt AICI.
