Asociatia Hotelierilor din Romania FIHR a făcut bilanțul activității pe 2016, joi, în cadrul unei conferință de presa exprimându-și, totodată pozitia față de perspectivele Turismului din România în 2017, în contextul schimbărilor intervenite în ultima perioada, atât la nivelul autorităților publice, cât și al celor legislative.
„În ansamblu, 2016 a fost un an bun în care industria hotelieră a progresat, deși încă suntem departe de a ne atinge potențialul. Anul 2017 vine cu o serie de noi încercări cărora va trebui să le facem față astfel încât să ieșim mulțumiți și zâmbitori că am făcut ce trebuia, că am adus satisfacție turiștilor noștri, că am avut o relație sănătoasă cu angajații noștri, dar mai ales că am obținut acele rezultate care să facă profitabile investițiile în hotelurile noastre„, a declarat Călin Ilie, președintele Federației
Potrivit rapotului, activitatea FIHR a fost concentrată pe câteva direcții de dezvoltare menite să ducă la atingerea obiectivelor enunțate la momentul alegerilor din decembrie 2015: creșterea imaginii asociației în rândul hotelierilor din România; susținerea intereselor de grup ale industriei hoteliere; menținerea unei relații instituționale eficiente cu autoritățile publice locale și centrale din turism și a unui parteneriat constructiv cu alte asociații pair-atronal-profesonale din turismului românesc; dezvoltarea sistemului educațional și de formare a forței de muncă în turism; susținerea unui climat unui climat de etică și fair-play în industria ospitalității; internaționalizare – deschidere spre organismele internaționale de turism.
FiHR este membru în Comitetul Național Consultativ, creat de noul Minister al Turismului. Călin Ilie a precizat că a purtat deja o discuție cu ministrul Mircea Titus Dobre în care i-a subliniat necesitatea schimbării brandului de țară „De 10 ani stăm sub aceeași frunză și cu sloganul Explore the Carpatian Garden – e timpul pentru o rebranduire și o relansare a unor destinații turistice”, a afirmat Călin Ilie.
În acest sens, președintele Asociației de Hotelieri a atras atenția că tema promovării e una deficitară.
Anul 2016 a însemnat pentru FiHR și un parteneriat de succes cu APA NOVA pentru acțiunea „Copiii care au văzut prima dată marea”, prin care 40 de copii instituționalizați au stat, pe costurile FiHR la mare.
Totodată, împreună cu APA NOVA și ACCOR, FiHR organizat o dezbatere privind reducerea risipei alimentare în hoteluri, fiind prima acțiune de acest gen după introducerea legii de către Parlament.
Federația și-a exprimat dorința de a continua aceste parteneriate și în acest an.
