Anul 2016 va fi unul electoral, cu două evenimente majore, alegerile locale și alegerile parlamentare. După prezidențialele din 2014, ideea de campanie electorală în mediul online și cu precădere pe canalele social-media a devenit foarte vehiculată atât în mediul politic, cât și în cel al specialiștilor în comunicare.
Din punctul de vedere al experților în relații publice, campania electorală este cel mai complex tip de comunicare, deoarece are o durată limitată de timp, iar în acel interval au loc, de fapt, mai multe campanii simultane. Deși beneficiază, din start, de mai multă vizibilitate, o campanie de marketing politic este în dezavantaj clar față de una comercială din cauza numărului ridicat de adversari care se luptă pentru prime-time și care abordează aceleași subiecte.
Odată cu dezvoltarea rețelelor social-media în România, comunicatorii politici au identificat un nou canal prin care se poate face eficient campanie electorală. Alegerile prezidențiale din 2014 au fost primul eveniment politic major în care social-media a fost folosită pentru comunicare de masă.
