Skip to content
Puterea Știrilor Video

Marcel Boloș susține că are experiența necesară pentru a prelua Transporturile de la Sorin Grindeanu, la rotativă: „Oricine ar fi în locul meu s-ar gândi la așa ceva”

colaj ps news (sursa foto: Facebook)

Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Marcel Boloș, nu a exclus posibilitatea ca după rotativa guvernamentală din luna mai să ajungă la Ministerul Transporturilor. Invitat la „Puterea Știrilor”, Boloș a afirmat că a lucrat 4 ani la Transporturi, că are experiența necesară pentru acest portofoliu și că „oricine ar fi în locul meu s-ar gândi la așa ceva”. El a subliniat, totuși, că decizia va aparține conducerii PNL.

„(După rotativă – n.r.) În cel mai rău caz, mă întorc la Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Est, unde sunt titularul funcției de director general. Sau, dacă se consideră la nivelul decizional al Partidului Național Liberal, într-unul din portofoliile pe care dumnealor le au potrivit protocolului încheiat.

Am lucrat 4 ani în Ministerul Transporturilor și, zic eu, cunosc proiectele și am experiența necesară pentru acest portofoliu. Oricine ar fi în locul meu s-ar gândi la așa ceva, dar repet, nu depinde de părerea mea, pe de o parte, pe de altă parte să nu uităm că de specialitate sunt finanțist deci pot, am abilități necesare pentru, să zicem, competențe în domeniul finanțelor.

În cei 4 ani la Ministerul Transporturilor am ocupat de la funcții de execuție până la cea de director general și coordonator al Master Planului de transport. Cred că sunt dovezi suficiente în privința experienței pe care o am în acest domeniu”, a declarat Marcel Boloș la „Puterea Știrilor”.

Ministrul a menționat că are o relație bună cu Marcel Ciolacu, cel care, potrivit protocolului coaliției, va fi noul premier al României.

„Am o relație foarte bună, eu încerc să rezolv probleme care sunt în minister și să putem să asigurăm o dezvoltare corectă în România cu banii pe care îi are la dispoziție. Nu văd de ce nu (întrebat dacă va colabora bine cu Marcel Ciolacu în noua structură guvernamentală- n.r.), relația dintre premier și miniștri trebuie să fie una de susținere reciprocă pentru că, în caz contrar, când un ministru nu are sprijinul premierului trebuie să își dea demisia pentru că mandatul este compromis și nu își mai poate duce la bun sfârșit obiectivele pe care le are ministrul”, a mai spus Boloș.

De cât timp are nevoie un ministru nou

Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene a precizat că, în opinia sa, un ministru are nevoie de cel puțin 6 luni – 1 an doar pentru a se obișnui cu mecanismele care se derulează la nivel guvernamental.

„Dacă nu a mai avut experiență administrativă, ca să se obișnuiască cu mecanismele care se derulează la nivel guvernamental are nevoie de 6 luni- 1 an, altminteri poate fi plin de bună voință, dar este foarte greu ca să pună pe picioare mecanismele ministeriale și să poată duce la bun sfârșit obiectivele pe care le are conform mandatului. Deci între 6 luni- 1 an e perioada de acomodare pe care orice ministru, indiferent cât ar fi de curajos și îndrăzneț în asumarea de riscuri, are nevoie de această perioadă care este una de acomodare.

Mai apoi trebuie să își pună în aplicare obiectivele, să știți că nu foarte ușor le pui în implementare, pentru că în spate ai o structură ministerială pe care trebuie să o convingi prin autoritate și profesionalismul tău că ceea ce susții are fundament și se poate și implementa. Un minister nu funcționează de sine stătător, independent și face ce vrea. Un minister trebuie să se încadreze în restrângerile guvernamentale și mai apoi așa trebuie gândite obiectivele ministeriale pe termen lung.

E greu să ai performanță dacă vii din exterior, să zicem, ai lucrat doar în plan politic și aștepți ca dintr-o dată, peste noapte, ca printr-o minune să performezi. Nu cred în așa ceva”, a afirmat demnitarul.

„E nevoie de continuitate la ministere”

Marcel Boloș a precizat că este nevoie de continuitate la ministere și a dat exemplul Transporturilor, unde proiectele se desfășoară pe perioade lungi.

„România a pierdut de multe ori pe seama faptului că nu a avut continuitate în anumite poziții ministeriale, uitați-vă la Ministerul Transporturilor unde proiectele sunt pe termen lung și implementarea proiectelor de infrastructură e un lucru care nu se face peste noapte. O dată la 6 luni schimbi ministrul Transporturilor, e limpede că acolo nu poate să existe decât disfuncționalități, pentru că proiectele de autostrăzi, de linii de cale ferată sunt proiecte care se implementează în cicluri lungi.

Dar nu numai la Ministerul Transporturilor, ci și în celelalte ministere, fiindcă frecventele schimbări ale guvernului au însemnat că lucrurile să înceapă din nou de la zero în anumite domenii, strategiile să se schimbe o dată la 6 luni. Până la urmă, pierde România fiindcă are aceste bugete frumoase pentru dezvoltare care sunt o oportunitate unică, istorică și pe care, fie din frecvente schimbări ministeriale, fie din lipsa de capacitate administrativă le pierdem”, a completat ministrul.

Boloș, impresionat de Grindeanu

Boloș a mai spus că are o relație bună și cu ministrul Transporturilor, social-democratul Sorin Grindeanu, pe care l-a apreciat că „a făcut eforturi să absoarbă toți banii pe care îi avem pe fonduri”.

„Chiar sunt impresionat de felul în care s-au mobilizat, dar și de felul în care au încheiat contracte de finanțare nu mai puțin de 10 miliarde de euro, deci trebuie să dăm Cezarului ce este a Cezarului și să vedem aceste mobilizări pe care le-a avut din perspectiva implementării proiectelor.

Este o sarcină foarte grea și au nevoie de susținere. Sunt peste 21 de miliarde de euro, 12 miliarde de euro sunt din PNRR, 9 miliarde de euro din politică de coeziune, deci un buget foarte mare pe care trebuie să îl absoarbă. 21 miliarde de euro sunt pe umerii și responsabilitatea acestui minister și cu toții depindem de aceste proiecte de dezvoltare a României pe termen lung.

Nu vin investitorii în România dacă nu avem aceste infrastructuri de transport dezvoltate, dacă nu avem autostrăzile dezvoltate, implementate și pe acolo pe unde un proiect de autostradă s-au implementat imediat au apărut și ofertele investitorilor și a crescut o dată cu conectivitatea municipiilor, reședințelor de județ a crescut volumul investițiilor”, a mai precizat ministrul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *