Skip to content
Politică

Măsurătorile pe Bîstroe ar confirma o adâncire a canalului. Negrescu (PSD): Dacă acest lucru afectează mediul, Ucraina va fi obligată să revină la parametrii normali

canalul bistroe Dobrogea News/ canalul bistroe

Măsurătorile efectuate de experți pe Canalul Bîstroe ar fi confirmat faptul că partea ucraineană a făcut dragaje de adâncire, de la 4 la 7 metri, pentru a permite navigația navelor de mare tonaj. Contactat de PS News, europarlamentarul PSD Victor Negrescu a explicat că, pe baza datelor culese la măsurători, România, Ucraina și Uniunea Europeană vor analiza în ce măsură lucrările de dragaj au impact asupra biosferei Delta Dunării. Dacă acest lucru se va confirma, potrivit acordurilor internaționale, partea ucraineană „va fi obligată revină în parametrii prin care mediul nu fie afectat”. 

„Există date care au fost prelucrate împreună de partea românească și ucraineană. Urmează un dialog diplomatic în baza respectivelor date și în baza punctelor de vedere exprimate de experți recunoscuți de ambele părți și de Uniunea Europeană. Se va vedea în ce măsură acele date au un impact asupra mediului sau nu. Dacă se confirmă acele date au un impact asupra mediului, Ucraina, conform acordurilor internaționale, va fi obligată revină în parametrii prin care mediul nu fie afectat. Eu zic e foarte important acest dialog, foarte important să-i ascultăm pe experți, foarte important România și ministrul transporturilor au ridicat acest subiect și că, iată, avem o reacție și avem inclusiv sprijinul Uniunii Europene pe această tematică ridicată de România. Dar nu asocia această discuție cu alte tipuri de interpretări populiste, cu exagerări sau alte chestiuni de genul acesta. Noi trebuie rezolvăm situația și bucur autoritățile din România sunt concentrate tocmai pe rezolvarea situației și protejarea Deltei Dunării. Eu bucur am putut atrag atenția decidenților europeni asupra nevoii de a ne susține în această privință”, a declarat Victor Negrescu pentru PS News. 

Europarlamentarul social-democrat a subliniat, însă, că ajutorul oferit Ucrainei este „necesar și trebuie să continue”. 

Acest sprijin oferit Ucrainei de toate statele democratice este unul esențial, unul necesar, pentru ce se întâmplă în prezent în Ucraina, atacurile și războiul declanșat de Federația Rusă, contravine legislației internaționale și tuturor normelor democratice pe care le susținem la nivel internațional. Mai mult, România a oferit un suport amplu Ucrainei și acest lucru va continua. Subiectul ce ține de canalul Bâstroe nu are legătură cu acest sprijin internațional, ci are legătură cu o problematică de mediu ce trebuie rezolvată în cadrul legal existent cu respectarea legislației internaționale și acordurilor care există în prezent cu Uniunea Europeană. Prin interpelarea pe care am făcut-o Comisiei Europene, instituțiile europene arată sprijină România în acest demers, în dialogul pe care îl poartă cu partea ucraineană și că au identificat cele mai bune soluții în așa fel încât Delta Dunării fie protejată, partea ucraineană își poată îndeplini obiectivele în ceea ce înseamnă transportul mărfurilor din Ucraina, iar Canalul Bâstroe nu depășească în adâncime elementele deja stabilite în acordurile internaționale. Eu sunt convins din acel dialog în trei părți, Uniunea Europeană, România și Ucraina, se va identifica o soluție adecvată și nu amesteca lucrul acesta cu alte componente. Mai mult decât atât, canalul Bîstroe nu a fost integrat în programele europene de transport ca urmare a faptului că Executivul european a consultat, conform Tratatului de Funcționare a Uniunii Europene, România, iar România s-a opus acestui lucru”, a adăugat Negrescu.

Victor Negrescu
Victor Negrescu. Sursa foto: Institutul Aspen

Adâncimea Canalului Bîstroe a ajuns la 7 metri

Autoritățile nu au comunicat încă rezultatele măsurătorilor făcute luna trecută în partea ucraineană a Canalului Bâstroe, însă surse din Ministerul Transporturilor au declarat pentru Gândul marți, 16 mai, că „s-au făcut dragaje de adâncire pentru a ajunge la 7 metri”, ca să poată trece nave de mare tonaj.

„Inițial, canalul Bâstroe avea o adâncime de maximum 4 metri, ceea ce nu permitea navigația navelor fluviomaritime de mare capacitate. După lucrările de dragaj, Canalul Bâstroe a fost adâncit la 7 metri. Acestea sunt rezultatele măsurătorilor”, au precizat sursele citate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *