Într-o postare pe pagina personală de Facebook, actorul Marius Manole a reacţionat dur după ce Nicuşor Dan a anunțat că a tăiat finanțarea Teatrului Metropolis, unul dintre teatrele fără echipă de actori angajați. În plus, este în plină desfășurare o evaluare a managementului teatrului, în urma căreia se va decide soarta acestuia. Actorul spune că regretă că i-a îndemnat şi pe alţii să îl voteze pe Nicuşor Dan şi povesteşte că actualul primat l-ar fi telefonat personal pentru a-i cere sprijinul în cursa pentru conducerea Bucureştiului.
Marius Manole spune și că „e penibil că am ajuns ca două parvenite să controleaze cultura în București”, acesta făcând referire la Liliana Maria Toderiuc-Fedorca, director Executiv al Direcției Cultură, Învățământ, Turism la Primăria Municipiului Bucureşti, și Diana Punga, administrator Public al Capitalei.
„Să vă fie rușine, Diana Punga, Liliana Maria Toderiuc-Fedorca. E penibil că am ajuns ca două parvenite să controleaze cultura în București. O profesoară de matematică membră PNL, fostă membră ALDE și doamna Punga, fostă șefă de campanie a lui Nicușor Dan, fără niciun fel de expertiză în domeniul culturii. Ăsta e managementul «performant» promis de Nicușor Dan.
Nicușor, mă sunai în ziua votării… erai disperat că Firea era peste tine… Te-am votat, i-am implorat și pe alții să o facă și acum mi-e rușine. Am greeeeeeeeeșit! Data viitoare să le suni pe doamna Punga și pe doamna Fedorca să te ajute să devii primar. Nu ți-e rușine?”, a fost mesajul pe care Marius Manole l-a scris pe pagina personală de Facebook.
„E păcat de tot talentul, de toată munca, de toată viața asta a noastră”
Și Maria Obretin (foto), actrița cunoscută pentru rolurile din serialul Umbre, dar şi din filmele The Nun, A Quiet Place şi Bucureşti Non-Stop a avut o primă reacție în urma conflictului dintre Teatrul Tineretului „Metropolis” și primarul Capitalei.

„Am terminat facultatea de teatru în 2003. Nu mai erau locuri în teatre, doamna Sanda Manu ne-a crescut cu povești despre cum intri într-un teatru, într-o trupa, despre cum crești de la rolurile mici spre cele mari, despre cum înveți de la actorii cu experiență. Părea o lume idilică, fermecătoare. Am terminat. Hăul, nenică, un mare hău. Nu se făceau angajări în teatre, erau locurile blocate de mulți ani și așa aveau să rămână multă vreme. Am rezistat cum am putut, unii dintre noi. Alții s-au lăsat. Pur și simplu era greu spre imposibil să răzbești, să reziști. Am făcut ani de zile carieră în petreceri pentru copii, zâne și Albe că Zăpadă. Asta e, rezist, mi-am zis. Mai prindeam din când în când scenă. Rar. Cam ce soluții aveam? Green Hours pe vremea aceea, doar el era, un spațiu deschis tinerilor. Voicu era un fel de înger păzitor. Și, din când în când, câteva concursuri în teatrele de stat pentru vreo colaborare. Ce înseamnă asta? Dacă un regizor care punea într-un teatru nu găsea printre actorii angajați pe cineva potrivit pentru un rol, se dădea concurs, se angajau colaboratori. Va dați seama că eram zeci spre sute pentru un rol.
Ani mai târziu a apărut Teatrul Metropolis. O gură de aer pentru independenți, un fel de acasă. Și cam singurul loc unde mă duceam și nu cărăm costumul și recuzita după mine. În independent, vii că un melcusor când ai spectacol, cu hainele, cu recuzita, cu decorul uneori. La Metropolis era o mică oază de normalitate. Nu trebuia să mai cari fierul de călcat. Erau niște oameni care aveau grijă de ține și tu te puteai ocupă de treburile tale de actor. La Metropolis jucau zeci, sute de actori, majoritatea independenți. Teatru de proiect. Fără actori angajați. Dacă ar există mai multe teatre de proiect, viață ar fi mai ușoară pentru mulți dintre noi. E foarte greu să nu fii angatat, să nu ai nicio siguranță, niciun statut. Bun, aici ar fi de discutat despre statutul actorului independent și despre statutul tuturor independenților de fapt, din muzică, dans, teatru.”, a scris actrița pe rețelele de socializare.
„Pandemia a arătat cât de vulnerabili suntem. Faza e că e jale. Prin teatre s-a cam renunțat la colaboratori de vreo doi ani, de când s-au redus drastic bugetele. Acum vreo luna am fost sunată de la un teatru bucureștean în care joc. ‘Bună, Maria, programăm spectacolul, să-ti oprești datele!’ Bucurie, veselie. Telefon a două zi. ‘De fapt, vor juca doar cei angajați!’ Am fost tristă dar am înțeles situația. Nu sunt bani pentru colaboratori. Nu se programează spectacolele în care sunt colaboratori (nu mai deschid subiectul dureros…că și colaboratorii ăștia și-au pus sufletul în ridicarea spectacolului, e acolo și viețișoara lor). Bun! Deci au picat teatrele de stat în care colaborez, nu au bani, vor programa spectacolele în care joacă cei angajați, nu sunt fonduri. Asta e! Dar acum pică Metropolisul. Și asta mă rupe. Metropolisul nu are actori angajați. Toți suntem colaboratori. Ani de zile s-au jucat acolo spectacole minunate, nu trebuie să le laud eu acum, orice spectator care a fost vreodată la Metropolis știe asta. Metropolis nu mai are bani să programeze spectacolele.
Am jucat în octombrie, noiembrie acolo. Spectacolele încă nu au fost plătite. Acum nu-și mai poate permite să programeze altele. Da, Metropolis nu se închide oficial, dar cum nu mai are bani, nu mai poate programa nimic. Acum, nu va imaginați că rupeam fâsul cu banii de pe un spectacol, dar 500 erau totuși niște bani. Mai ales pentru tinerii din generațiile care tot ies și nu mai au loc în teatre. Pentru ei, mai ales pentru ei, v-aș ruga să fim solidari. Suntem o breaslă tare nesolidară și împărțită. Poate gășiți timp si motive să luptați pentru Metropolis. Nu cred că e singurul în pericol. Bugetele sunt penibile în multe teatre, vine hăul. Și e păcat. De tot talentul, de toată muncă, de toată viață asta a noastră.”, a mai spus actrița
Amintim că Nicușor Dan a anunțat miercuri că între 6 și 12 aprilie vor avea loc evaluări ale directorilor instituţiilor culturale din subordinea Primăriei Capitalei. Prima instituție evaluată în cadrul acestei acțiuni urmează să fie Teatrul ”Constantin Tănase”.
„Evaluările încep azi cu managerii Teatrului de Revistă „Constantin Tănase”, Teatrului de Comedie, Teatrului Ţăndărică şi Teatrului Metropolis. Am propus ca evaluările să fie online, pentru transparenţă, dar nu toţi managerii au acceptat”, a scris primarul Capitalei, pe Facebook.
Primarul Capitalei a anunţat și că Teatrul Metropolis nu se închide, ci doar „robinetul risipei” şi nu va renunţa la ideea de a „pune în ordine” teatrele, „chiar dacă asta nemulţumeşte”. „Dezmint categoric o ştire falsă care circulă de ieri pe Internet: Teatrul Metropolis nu se închide! Ce se închide, însă, e robinetul risipei. Sunt în această perioadă controale şi evaluări la teatrele bucureştene din subordinea PMB, inclusiv evaluări ale conducerilor. O chestiune adiacentă: e regretabil că trei dintre directorii de teatru care de-a lungul vremii au incriminat lipsa de transparenţă în evaluarea managementului nu şi-au dat acordul ca evaluările să fie publice, în format online”, a scris Nicuşor Dan, sâmbătă, pe Facebook.

Cand era bine, erati in Piata Victoriei, sa luptati impotriva lui Dragnea! Ati castigat, este asa cum ati vrut voi! De ce sunteti nemultumiti? La ce va asteptati cand prin votul vostru bagati la inchisoare patriotii si alegeti pe cai care distrug tara?
Iată problemele teatrului românesc de azi: 1. numărul mare de actori licențiați anual „pe bandă rulantă”; 2. numărul mic de absolvenți ai UATC care confirmă prin ceva că ar fi cu adevărat actori; 3. noul mod și noile viziuni regizorale care lansează spectacole de foarte proastă calitate, de fapt, spectacole realizate de nulități cu nulități pentru nulități; 4. numărul mare al acestor nulități care cerșesc la primărie; 5. actele aculturale și atmosfera de mahala produse de aceste nulități pe care primăria nu trebuie să le ajute sub nici-o formă!