Un pas înainte făcut recent pentru Magistrala 5 de metrou din București a fost întârziat în instanță.
Metrorex a atribuit către firma Alstom un contract estimat la circa 26 de milioane de euro pentru furnizarea „Sistemului de siguranță și automatizare a traficului” pentru Magistrala de metrou M5 Drumul Taberei – Eroilor 2, lucrare de care depinde inaugurarea la începutul anului viitor a noii linii de metrou.
Cu toate acestea, pe rolul Tribunalului București există un proces intentat de Siemens care contestă descalificarea ofertei sale de la licitație. Reprezentanții Metrorex au precizat pentru HotNews.ro că până la soluționarea dosarului din instanță – cu următorul termen pe 23 aprilie – contractul atribuit azi nu va putea fi semnat.
Deschiderea traficului de trenuri pe magistrala de metrou M5 Drumul Taberei – Eroilor 2 – în condițiile în care lucrările la tunele, stații și structură sunt pe final – depinde de implementarea sistemului de siguranță și automatizare. Așa cum suținea directorul Metrorex în urmă cu o lună, realizarea sistemelor de siguranță, odată semnat contractul, ar putea dura măcar 8-9 luni, iar deschiderea traficului pe M5 ar putea veni astfel abia spre jumătatea anului 2019.
Licitația pentru pentru furnizarea „Sistemului de siguranta si automatizare a traficului inclusiv echipamentul de siguranță îmbarcat pe tren și sistemul de informare dinamică (inclusiv sonorizare) – Magistrala 5. Drumul Taberei – Pantelimon. Secțiunea Râul Doamnei-Eroilor (PS Opera), inclusiv Stația și Depoul Valea Ialomiței” pe 30 mai anul trecut. Valoarea estimată: cca 121 milioane de lei.
Pe 19 decembrie 2017, Siemens, unul dintre participanţii la licitaţie, a depus contestaţie la Tribunalul Bucureşti, cerând anularea licitaţiei de achiziţie publică, după ce oferta sa a fost descalificată în etapa de evaluare tehnică. Dosarul a avut termen pe 26 martie, iar următorul termen a fost stabilit pentru 23 aprilie.
Metrorex a urmat, însă, calendarul procedurii de licitație publică ce stabilea ca până pe 30 aprilie să evalueze ofertele depuse – în cazul de față doar oferta Alstom mai era validă. Pe 5 aprilie a fost făcută și evaluarea financiară.
