Procurorii DNA Cluj fac verificari în această dimineata, la Primaria Cluj-Napoca, intr-un dosar privind proiectul de ticketing initiat de municipalitate pentru modernizarea sistemului de vanzare a biletelor de transport in comun de catre compania de transport public, informează hotnews.ro.
„În cursul zilei de 10 noiembrie 2015, ca urmare a obținerii autorizărilor legale de la instanța competentă, sunt efectuate percheziții domiciliare în 22 locații situate în municipiul București și județele Cluj și Brașov, din care 2 sunt sediile unor instituții publice, restul reprezentând sediile unor societăți comerciale și domiciliile unor persoane fizice„, se arată în comunicatul citat.
În cauză, procurorii beneficiază de sprijin de specialitate din partea Serviciului Român de Informații, a Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Cluj Napoca, din partea Brigăzii Speciale de Intervenție a Jandarmeriei și a Grupării de Jandarmi Mobilă Cluj-Napoca, menționează sursa citată.
„Este vorba de proiectul de ticketing pe care Primăria îl are în acest moment în implementare în parteneriat cu Compania de Transport Public Cluj-Napoca și care trebuie să se finalizeze până la sfârșitul acestui an.
În cadrul proiectului de ticketing există o componentă de software care prevede montarea unui sistem electronic și a unui program care să gestioneze întreaga bază de date a Companiei de Transport Public Cluj-Napoca precum și parte de hardware care se referă la dotarea tuturor mijloacelor de transport în comun cu validatoare care să coincidă și să corespundă tehnic cu sistemele de eliberare a tichetelor și practic odată implementat acest proiect se schimbă conceptul de transport pe călătorie în transport pe unitate orară’, a spus purtatorulde cuvant al primariei, Oana Buzatu.
De asemenea, anchetatorii s-au deplasat inclusiv în teren pentru a vedea cum a fost implementat proiectul.
„Așteptăm să vedem dacă au nevoie de alte informații. În acest moment nu există altceva decât o solicitare de punere la dispoziție a unor informații”, a precizat Buzatu.
Noul sistem de ticketing, complet automatizat și care face posibilă achiziționarea de cartele sau bilete de călătorie pentru transportul în comun din Cluj-Napoca, a început să funcționeze din data de 9 septembrie. Proiectul a fost realizat printr-un proiect european cu o finanțare de 33 de milioane de lei.
Proiectul vizează folosirea unor carduri pe lângă bilete. Noile carduri sunt echipate cu memorie locală și microprocesor, care comunică wireless cu cititorul de carduri. Cardul conține o interfață de comunicație radio și memorie, este garantat pentru cel puțin 100.000 de cicluri încărcare-descărcare, durata medie de viață fiind de cel puțin 5 ani.
Proiectul de ticketing a început în iunie 2013, licitația pentru realizarea sa, organizată de Primăria Cluj-Napoca, fiind câștigată de asocierea dintre SC Ramb Sistem SRL și SC CS Vision SRL.
