Primarul Sectorului 6, liberalul Ciprian Ciucu, a propus interzicerea telefoanelor mobile în școli, pornind de la un caz întâmplat într-o școală din București: „o profesoară i-a găsit pe cei mici ciorchine în jurul unui copil de clasă primară cu ochii în scene XXX”. Potrivit edilului, profesoara a confiscat dispozitivul electronic, dar părinții copilului au făcut scandal. Contactat de PS News, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți, Iulian Cristache, a declarat că dezbaterea propusă de primarul Sectorului 6 – cu sau fără telefon mobil la școală – e inutilă, pentru că acest lucru este deja prevăzut în statutul elevului.
„Ne place să ne scărpinăm invers. Eu am declarat că folosirea telefoanelor în timpul orelor de curs, fără acordul unui profesor, dăunează grav modului în care acel profesor își desfășoară activitatea și dăunează, în principal, elevilor care nu sunt atenți la ora de predare, de învățare și de evaluare. Dar avem această reglementare în statut. Prin statutul elevului, dacă profesorul nu angrenează planul de lecții prin folosirea acestor telefoane, adică plan de lecții digital, elevii nu au voie să folosească telefoanele în timpul orelor de curs. Deci ele trebuie să fie închise sau profesorul poate să solicite punerea lor într-un loc special amenajat. Este foarte simplu. Deci nu s-a inventat nimic nou prin propunerea domnului primar, ci doar trebuie ca directorii să își creeze autoritatea necesară pentru acest lucru. Da, într-adevăr, nu este ușor, dar nu printr-o lege interzici, pentru că dacă va veni cu el în ciorap nu o să-l controleze nimeni pe elev, ci prin modul în care tu te faci respectat la clasă. Sunt profesori care reușesc acest lucru pentru că știu să se facă respectați și sunt profesori care nu reușesc pentru că nu știu să se facă respectați. Cam despre asta e vorba”, a spus Cristache.
Cu sau fără telefon mobil la școală?
Primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, propune interzicerea telefoanelor mobile în școli și aduce o serie de argumente pornind de la un caz concret petrecut în sectorul pe care îl conduce.
„E posibil ca această postare să stârnească o oarecare dezbatere națională, e posibil să nu…
Tocmai ce am participat la o ședință a unui Consiliu de Administrație al unei școli din Sectorul 6. Părinții, membri ai CA-ului, au pus o problemă care m-a lăsat mască: elevii nu ar trebui să aibă acces la telefoanele mobile odată ce intră în școală, pentru ca acestea nu sunt simple aparate de comunicare ci sunt „device”-uri multimedia cu acces la tot felul de informații și deocheturi sau mai rău.
Pe românește, o profesoară i-a găsit pe cei mici ciorchine în jurul unui copil de clasă primară cu ochii în scene XXX. Aceasta i-a luat tableta copilului și a chemat părinții la școală. Reacția părinților a fost sub orice critică: au început să îi facă scandal profesoarei și să o amenințe cum ca… cu ce drept a reținut tableta. O întreagă dramoletă de prost gust și cu accente jenante. Părinții fiind agresivi, din cele explicate.
S-a pus problema în CA ce să facă, soluția fiind evidentă, reținerea acestor aparate multimedia la intrarea in clasă. Nimeni nu și-a mai asumat apoi o decizie și acum m-au întrebat dacă pot face eu ceva.
Înainte de a vă prezenta soluția, sunt dator să vă argumentez de ce cred eu că trebuie oprit accesul cu astfel de aparate în școală:
1. Educatia informală „dark mode” (accesul nelimitat la vârste precoce la informații nepotrivite) poate forma atitudini, valori și comportamente opuse obiectivelor currriculare naționale, CHIAR IN CADRUL SCOLII. Interacțiunea dintre cei mici este mai puternica, mai formativă, și cu aia pleacă acasă mai mult decât cu lecția de geografie etc.;
2. Unii părinți (de exemplu eu) controlează (prin diferite aplicatii) accesul copiilor lor la diferite informații, adaptându-le accesul la informații considerate potrivite pentru vârsta lor. Școala este obligată să garanteze in propria clădire că părinții pot decide la ce categorii de informații au acces copiii, acesta fiind practic un drept la libera conștiință și orientare educațională a propriilor copii;
3. Sunt folosite la copiat, vezi folosirea site-ul Brainly la extemporale etc. Părinții știu;
4. Distragerea atenției în timpul orelor, interferenta cu actul de educație, profesorii fiind în competiție pentru captarea atenției.
5. Copiii se vor juca, vor socializa, vor scoate nasul din ecrane.
Am și altele, ma opresc aici”, scrie Ciucu pe Facebook.
Cine poate lua o asemenea decizie
„Revenind la soluție….
Primarul nu poate da o Hotărâre de CL sa interzică acest lucru. Ministerul Educației se codește de ani de zile să recunoască problema și sa emită un ordin.
Organul de decizie al școlilor, pentru care o decizie este obligatorie, este lege, așa cum pentru Sectorul 6, o HCL este lege, singurul care poate decide este CONSILIUL DE ADMINISTRAȚIE!
Dacă acest for decide, se amendează regulamentul școlii și basta, decizia este obligatorie pentru toți părinții și elevii. Dacă părinții nu sunt de acord își schimbă reprezentanții si anulează decizia si gata.
Mesaj pentru CA-urile din Sectorul 6: dacă veti lua astfel de decizii, promit să instalez dulăpioare compartimentate în fiecare clasă.
Pentru urgențe, copiii pot primi accesul sa sune.
Eu cred ca nu trebuie sa lăsăm teama iratională si mania de a ști totul oricând, la un apel distanță, să ne deformeze copiii și să interfereze cu munca profesorilor.
Ce spuneți!? Nu va fi ușor în CAuri, sunt tot felul de Gică Contra, dar astfel de poziții reprezentative vin și cu responsabilitatea fiecăruia dintre noi. Un primar nu poate el singur sa schimbe o comunitate, este nevoie de implicarea fiecaruia. E nevoie ca cei care vor civilizație, cei care gândesc astfel, sa dezbata si sa ia decizii la nivelul la care funcționează în societatea noastră.
P.S. Copilul meu are acces în limite normale și la YouTube adaptat vârstei ei, și la Netflix și la net. Si nu chiar puțin. Dar la școală nu”, mai scrie primarul.
