Consiliul local al Sectorului 3 decide miercuri dacă aprobă indicatorii tehnico-economici pentru pasajul rutier gigant de sub bulevardul Unirii, între Piața Unirii și Piața Alba Iulia.
Acesta va avea o lungime de 2,5 km, două etaje subterane de parcare cu peste 2800 de locuri și va costa circa 865 milioane lei, potrivit proiectului de hotărâre ce va fi discutat miercuri de consilierii locali.
După realizarea pasajului, la suprafață, bulevardul Unirii ca vedeni pietonal.
Principala problemă este că bulevardul se află în administrarea Primăriei Capitalei, iar Sectorul 3 nu poate investi în ceva ce nu îi aparține, potrivit legii. Ana Galbenu, consilier USR Sector 3, este de părere că acest pasaj trebuie realizat de Primăria Capitalei.
”Pe Bulevardul Unirii, tronsonul Piaţa Alba lulia – Piaţa Unirii, se propune amenajarea unei zone exclusiv pietonală, la nivelul solului, pe întreaga tramă stradală, energic şi intens înverzită, ce poate acomoda diferite activităţi de petrecerea timpului liber şi/sau economice, cu devierea circulaţiei auto şi mutarea zonelor de parcare exclusiv pentru autoturisme, pe trei niveluri subterane.
Realizarea obiectivului de investiţii presupune şi lucrări de deviere a tuturor reţelelor subterane din amplasament, care intră în incidenţă cu obiectivul proiectului.
Pe amplasamentul destinat construirii obiectivului de investiţii există tipuri de utilităţi ce vor trebui relocate, astfel încât să se asigure eliberarea amplasamentelor necesare demarării lucrărilor pentru pasajele rutiere subterane”, se arată în raportul de specialitate al hotărârii. În document este explicat și de ce face instituția acest pasaj.
”Primăria Sectorului 3 s-a preocupat permanent de găsirea unor soluţii pentru fluidizarea circulaţiei rutiere şi pietonale pe arterele de circulaţie, fapt pentru care a realizat o serie de investiţii care au avut ca scop atât creşterea numărului locurilor de parcare, cât şi amenajarea, din punct de vedere urbanistic, a unor zone din Sectorul 3.
Totodată, urmând exemplul marilor metropole, Bucureştiul şi, implicit, Sectorul 3, trebuie să se alinieze mişcării generale de reducere semnificativă a poluării şi de creştere a spaţiilor verzi.
Luând în considerare aceste aspectele, Primăria Sectorului 3 îşi propune realizarea obiectivului de investiţii „Amenajarea unei structuri urbane integrată natural prin reorganizarea traficului auto pe Bd. Unirii- Tronson Piaţa Unirii – Piaţa Alba lulia, sector 3, Bucureşti””, se arată în anexele proiectului de hotărâre.
Costul pasajului este uriaș raportat la bugetul Primăriei Sectorului 3 pe anul 2020 – 1,7 miliarde lei.
Principala problemă este că bulevardul se află în administrarea Primăriei Capitalei, iar Sectorul 3 nu poate investi în ceva ce nu îi aparține, potrivit legii.
La finalul anului 2019, Consiliul General al Municipiului București a aprobat un protocol de colaborare între Primăria Sectorului 3 și Administrația Străzilor București ”în vederea realizării lucrărilor de interes public local referitoare la modernizarea, reconfigurarea și întreținerea ți amenajarea/reamenajarea spațiilor publice situate pe rețeaua stradală principală din Sectorul 3”.
Ana Galbenu, consilier USR Sector 3, este de părere că acest pasaj trebuie realizat de Primăria Capitalei.
„Primarul Robert Negoiță vrea sa cheltuie din nou banii publici ai cetățenilor din sectorul 3 pe un proiect de infrastructura ce tine de Primăria Capitalei, primărie care are un buget pentru astfel de investiții.
Nu mai zic ca un proiect de anvergura asta nu se pune pe ordinea de zi a unei ședințe extraordinare din senin ci se dezbate pe larg cu cetățenii și se organizează concurs de proiecte dacă aceștia stabilesc ca e o investiție pe care și-o doresc„, a declarat Ana Galbenu pentru HotNews.ro.
Primăria Sectorului 3 a mai executat lucrări pe bd. Unirii fără ca artera să îi fie transmisă în administrare.
Curtea de Conturi a constatat un prejudiciu de peste 6 milioane de lei la Primăria sectorului 3 în anul 2013, potrivit unui document obținut de HotNews.ro.
Din aceasta suma, peste 777.000 s-au cheltuit pentru amenajarea trotuarelor de pe bulevardul Unirii, unde a fost desființată o bandă de spațiu verde și s-au pus pergole roz mov și albe, Curtea sesizând că investiția s-a făcut deși artera era în administrarea Primăriei Capitalei nu a Primăriei sector 3.
