Proiectul Magistralei 5 de metrou din Drumul Taberei a fost deblocat, după decizia Tribunalului Bucureşti de a respinge și ultima contestație depusă pe contractul de automatizare și siguranță a circulației. Astfel, potrivit Radio România Actualități, Metrorex va semna contractul pe 9 aprilie cu Alstom pentru sistemul de automatizare, iar directorul instituției susține că, astfel, magistrala va fi pusă în funcțiune în acest an.
Tribunalul București a respins la început de martie contestația făcută de Siemens la atribuirea către Alstom de către Metrorex a contractului pentru sistemul de automatizare și siguranță. Acum, Metrorex a primit și motivarea instanței.
„Conform Legii achiziţiilor publice, la 10 zile după primirea motivării putem semna contractul, asta înseamnă că pe data de 9 aprilie contractul de automatizare va fi semnat între METROREX şi firma desemnată câștigătoare. În mod practic înseamnă că anul acesta vom finaliza Magistrala 5 și va fi dată în exploatare” a declarat pentru RRA, directorul Metrorex, Dumitru Șodolescu.
Primul termen avansat pentru metroul din Drumul Taberei a fost 2015. În anul 2011 s-a semnat primul contract, cel pentru partea de structură, iar termenul era de 36 de luni. Magistrala M5 s-a confruntat cu probleme de avize, probleme de finanţare, probleme de lucrări neprevăzute care au apărut pe parcursul execuţiei lucrărilor.
Opțional, prin această procedură, Metrorex își rezervă dreptul de a contracta încă maximum 17 trenuri de același tip, caz în care toate cele 30 de trenuri noi vor avea o valoare estimată de circa 1,2 miliarde de lei.
Valoarea totală a proiectului de metrou Drumul Taberei-Eroilor este 3,4 miliarde de lei. Prin inaugurarea acestei magistrale, Capitala va ajunge la 78 de kilometri de reţea şi la 63 de staţii de metrou.
