O serie de reclamații au fost făcute la ANPC, după Black Friday.
Cumpărătorii s-au plâns și în acest an la ANPC că, de Black Friday, produsele se epuizau până să ajungă să finalizeze comanda, reducerile erau înșelătoare și nu aveau posibilitatea de a plăti în rate, potrivit b1.ro.
Numai comisariatul Bucureşti al ANPC, cel care primește majoritatea reclamațiilor de Black Friday, a înregistrat, până luni la ora 15:00, 36 de petiții, majoritatea vizând cumpărăturile online.
Potrivit reprezentanților ANPC, cele mai multe reclamații le fac cei care cumpără online, în cazul lor apărând mai degrabă neconformităţi între comandă şi ceea ce primesc, dar şi pentru că aceşti cumpărători sunt mai atenţi la oferte, urmăresc mai temeinic preţurile înainte şi după operarea reducerilor, astfel că sesizează mai uşor neconcordanţele.
Un consumator a reclamat că, după o oră și jumătate de navigat pe site și pus produse în coș, la finalizarea comenzii produsele nu mai apăreau ca fiind pe stoc. Un altul s-a plâns că a vrut să cumpere un produs care era în stoc, dar în momentul în care l-a introdus în coș, acesta a apărut ca fiind epuizat.
Altcineva a remarcat că un produs care se afla tot timpul în stoc, a apărut ca fiind epuizat fix de la startul vânzărilor de Black Friday.
O altă problemă semnalată a fost aceea că nu au fost afișate prețurile vechi, ci doar prețul nou.
O altă persoană a semnalat faptul că un produs avea un anumit preț la introducerea în coș, dar un preț mai mare la finalizarea comenzii.
Un cumpărător a semnalat că, în preziua vânzărilor promoţionale de Black Friday, un ceas costa 519 lei, dar stocul era indisponibil, iar după 10 minute de navigat pe site preţul acelui ceas era de 669 lei, cu poduse în stoc. De Black Friday preţul pentru acelaşi tip de ceas era de 789 de lei, potrivit reclamantului.
Un alt cumpărător a achiziționat online un scaun pentru copil cu prețul redus de la 1.400 de lei la 630 de lei. Ulterior a găsit fix același produs pe alte site-uri la prețul de 630 de lei.
O altă persoană a reclamat faptul că nu a putut finaliza o comandă pentru că niciun angajat al site-ului nu lucra în week-end, iar altcineva a reclamat faptul că nu a putut achita prețul produselor în rate.
Consumatorul trebuie să ştie că, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are 14 zile pentru a-l returna, fără a invoca vreun motiv, și că își va primi banii înapoi de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului.
Consumatorii sunt sfătuiți să contacteze telefonic angajații comerciantului pentru a cere mai multe informații despre produsul care îi interesează, despre condițiile de livrare și serviciile post-vânzare.
